30 درصد جمعیت مناطق جنوبی کشور کبد چرب دارند

به گزارش ایرنا ؛ سید علی رضا تقوی در حاشیه ی کنگره بین المللی خون در یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کبد چرب بدون علامت است افزود: در آینده، کبد چرب شایع ترین عامل از کارافتادن کبد و پیوند کبد خواهد بود.

وی مهم ترین دلایل کبد چرب را نداشتن فعالیت بدنی، چاقی در دوران کودکی، استفاده از نوشابه با قند زیاد و افزایش نشاسته در مواد غذایی ذکر کرد.

تقوی تصریح کرد: با توجه به آمار بدست آمده، از 30 سال گذشته با تغییر رژیم غذایی و افزایش استرس، آمار التهابات روده ای در حال افزایش بوده به گونه ای که میزان ابتلا در مناطق جنوبی کشور 30 برابر رشد را نشان می دهد.

وی با اشاره اینکه آمار سرطان معده رو به کاهش است عنوان کرد: ابتلا به سرطان روده بزرگ در کشور در حال افزایش است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز عادت غذایی نامناسب، استفاده زیاد از غذاهای چرب، خوراکی های آماده و نداشتن فعالیت های بدنی را از دلایل بروز سرطان های روده بزرگ و لوزالمعده دانست.

تقوی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم در بروز سرطان معده عفونت های باکتریایی معده است گفت: با رعایت نکات بهداشتی در مصرف آب و غذا از دوران کودکی می توان از عفونت های معده پیشگیری و از بروز سرطان معده نیز جلوگیری کرد.

وی اظهارکرد: استفاده از سبزی و میوه، افزایش فعالیت بدنی و کاهش استفاده از گوشت قرمز، چربی ها و خوراکی های آماده نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به سرطان معده دارند.

در کنگره بین المللی خون محققانی از 15 کشور جهان شرکت کردند و 60 سازمان، انجمن، نهاد و شرکت داخلی و خارجی به عنوان همکار و حمایت کننده در آن حضور دارند.

کنگره بین المللی خون که دوشنبه شروع شد امروز دریاسوج به پایان می رسد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا