چهار محصول جدید دارویی و پزشکی نانو در البرز رونمایی شد

به گزارش ایرنا، در این آیین که رئیس سازمان غذا و دارو و رئیس جمعیت هلال احمر نیز حضور داشتند، چهار محصول جدید شامل ماسک نانو، دستگاه تصفیه آب با فناوری نانو ، کیسه بی کربنات (ویژه دیالیز) و داروی سولامر برای درمان بیماران دیالیزی به عنوان دستاوردهای جدید علمی و فناوری کشور معرفی شدند. 

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در آیین رونمایی از این محصولات جدید نانویی گفت: خوشبختانه با همت نیروهای متخصص و دانشمند کشور در عرصه پزشکی امکان تامین بسیاری از داروهای مورد نیاز برای بیماری های خاص در ایران فراهم شده است.

وی اظهارکرد: تلاش این نیروهای متعهد با تولید انبوه داروهای مورد نیاز بیماران با استفاده از فناوری نانو در کشور همراه شده است.

ستاری یادآور شد: دستیابی به این محصولات در حالی است که در گذشته ناچار به وارد کردن آن ها بودیم و این افتخاری بزرگ برای ایران اسلامی در عرصه علم و فناوری است.

وی افزود: تا زمانی که تلاش های بی وقفه جوانان معتقد به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی و عشق به وطن وجود داشته باشد، شاهد پیشرفت های کمی و کیفی در عرصه زیرساخت های علمی و فناوری کشور خواهیم بود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بی نیاز شدن کشور از واردات این محصولات را یک هدیه علمی از سوی فعالان عرصه علمی و تولیدی برای ایران اسلامی دانست و گفت: امیدواریم تولید انبوه این محصولات جدید بتواند گامی موثر در درمان بیماران حاد کلیوی باشد.

ستاری بیان کرد: این وسایل و داروها برای اولین بار در کشور به تولید می رسد در حالی که پیش از این ناچار به وارد کردن آن ها از کشورهایی چون ژاپن، ایتالیا و آمریکا بودیم.

وی گفت: به عنوان نمونه 40 تن از داروی سولامر که در جذب فسفات در بیماران کلیوی نقش دارد طی سه سال گذشته از ایتالیا وارد ایران شد، اما از این پس با همت متخصصان داخلی، این دارو در کشور تولید می شود.

شرکت داروسازی سها با تولید بیش از 40 قلم داروی مورد نیاز بیماران به خصوص در تولید آنتی بیوتیک ها، صافی دیالیز، انواع قرص و کپسول نقش بسزایی در خودکفا کردن کشور دارد.

شهرستان 250 هزار نفری ساوجبلاغ در 40 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز واقع شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا