جدیدترین دستاوردهای دنیای پزشکی در درمان چاقی

بعضی این افراد به دنبال راه حل های پزشکی برای درمان بیماری چاقی هستند و همیشه راه حل های جدید کاهش وزن را تجربه می کنند.

جراحی برای چربی زدایی یک روش بسیار موثر است. کارولین آپووینCaroline Apovian ، مدیر مرکز تغذیه و کنترل وزن مرکز پزشکی بوستون، در این زمینه می گوید :بسیاری از افراد دچار چاقی مفرط نمی دانند که چاقی از کنترل خودشان خارج است و  یک بیماری است و به همین خاطر است که تنها کمتر از 2 درصد افراد چاق صلاحیت انجام جراحی را دارند.

برای مقابله با چاقی به تازگی سازمان دارویی و تغذیه آمریکا (FDA) از سیستمی برای درمان رونمایی کرد که این سیستم همانند دستگاه تست ضربان قلب، میزان سیری و گرسنگی فرد را اندازه گیری می کند. نام این سیستم VBLOC است که بدون تغییر در اندازه معده و روده (جراحی) یکی از جذاب ترین دستاورد ها برای درمان چاقی است.

اما این تنها دستاورد جدید برای مقابله با چاقی محسوب نمی شود و در حال حاضر محققان به دنبال دارو های ایمن تر و ابزار های مناسب تر از جراحی برای درمان چاقی هستند، روش های جدید ارائه شده برای درمان چاقی به شرح زیر است:   

  •  در روش ReShape Duo   که از سال 2007 در اروپا تحت نظر سازمان تغذیه و دارویی تجویز می شود، دو کیسه پر از هوا در معده به مدت 6 ماه نگه داشته می شود و به فرد احساس سیری می دهد. تحقیقات نشان می دهد که پس از 6 ماه افرادی که از این روش استفاده کرده اند وزن بیشتری را نسبت به اشخاصی که رژیم غذایی داشته اند از دست داده اند.
  • Gelesis100  کپسولی است که با مواد غذایی ریز پر شده و پس از مصرف آب  جذب می کند و هضم غذا را کندتر می کند. در بررسی 12 هفته ای این روش که اخیرا در یک کنفرانس دارویی ارائه شد، افراد مورد مطالعه 6.1 درصد از وزن خودشان را از دست داده بودند.
  • بالون Elipse  ابزار دیگری برای کاهش  اشتهای افراد چاق است. محققان به دنبال روشی برای جاگذاری بالون در داخل معده بدون استفاده از آندوسکوپی هستند. در آخرین متد ارائه شده، بالون Elipse  بسیار نازک و انعطاف پذیر به همراه یک لوله باریک است .
  • بالون Obalon به گونه ای دیگر احساس سیری را در فرد ایجاد می کند. در ابتدا کپسولی که محتوی یک کپسول است را می بلعید. کپسول در معده باز می شود و به کمک لوله ای باریک که به آن متصل است، باد می شود و در آخر کپسول بیرون کشیده می شود. در هر دوره  12 هفته ای این روش 3 کپسول لازم است و نتایج این روش نشان می دهد که شخص پس از 12 هفته 50 درصد اضافه وزن خود را از دست می دهد.
  • داروی دیگری که توسط شرکت توسعه دارویی بوستون ساخته شده Beloranib نام دارد. با هفته ای دو بار تزریق این دارو، اشتها به شدت کاهش می یابد و در عین حال سوختن چربی تشدید می شود.

محققان در نهایت تلاش می کنند که با در نظر گرفتن گروه های مختلف مردم، روش های موثرتری را برای کاهش وزن پیشنهاد دهند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا