برترین‌های نمایشگاه خودروی توکیو

نمایشگاه خودروی توکیو در سال 2017 نیز به‌خوبی توانست تا پیشرفت‌های دنیای خودرو را به‌خوبی نشان بدهد. بااین‌وجود در میان صدها مدل معرفی شد در این نمایشگاه، تعدادی از وسایل نقلیه، برتر از سایر مدل‌ها بوده‌اند و در ادامه به معرفی ده خودروی برتر معرفی‌شده در نمایشگاه امسال خواهیم پرداخت. 

مدل مفهومی کای از شرکت مزدا

گفته می‌شود که مدل مفهومی کای قرار است تا الهام‌بخش نسل آینده مزدا 3 باشد. این محصول مفهومی با طراحی زیبای خود می‌تواند یکی از بهترین مدل‌های حاضر در خیابان‌ها نام بگیرد. البته هنوز خبری از مشخصات فنی موتور این محصول خبری در دسترس نیست.

مدل مفهومی میتسوبیشی اولوشن الکتریکی

سری اولوشن میتسوبیشی همواره نمادی از قدرت و زیبایی بوده‌اند. حال این سری به دنیای خودروهای الکتریکی انتقال می‌یابد تا بتواند رانندگی خودروهای شاسی‌بلند را با تجربه‌ای مشابه با مدل‌های اولوشن کلاسیک همراه سازد. طراحی ظاهری این ماشین می‌تواند به‌راحتی حس قدرت را به بیننده القا کند.

مدل مفهومی دایهاتسو DN Compagno

نمایشگاه امسال لبریز از خودروهای کوچک و زیبا بود و این مدل طراحی شده توسط دایهاتسو یکی از زیباترین خودروهای این رده به‌حساب می‌آمد. این محصول چهره‌ای شبیه به خودروهای ولوو دارد، سقف آن شبیه به آئودی  A3 طراحی شده است و قسمت پشتی آن شبیه به خودرو Pininfarina مدل 1965 است. به‌این‌ترتیب طراحی این محصول با استفاده از الهام گیری از بزرگان انجام شده است و جذابیت فراوانی دارد. موتور این خودرو نیز 114 اسب بخار توان داشته و 1.2 لیتر حجم دارد. شایان‌ذکر است که موتور این مدل توسط تویوتا طراحی و ساخته شده است. البته این امر چندان عجیب نیست چون دایهاتسو یکی از شرکت‌های زیرگروه تویوتا به‌حساب می‌آید.

موتور سیکلت مفهومی یاماها Motoroid

تنها یک نگاه به این موتور سیکلت الکتریکی کافی است تا هر بیننده‌ای را به آن جذب کند.  این موتور سیکلت به یک سیستم هوش مصنوعی مجهز است و می‌تواند حالت‌های چهره راننده خود را شناسایی کند و عملا غیرقابل سرقت به‌حساب می‌آید. این موتور سیکلت می‌تواند بدون داشتن جک‌های سنتی، به‌راحتی تعادل خود را حفظ کند. همچنین حفاظتی ویژه از بدن راننده به عمل می‌آورد.

مدل مفهومی هوندا اسپرت EV

این خودرو نسل جدید مدل مفهومی Urban EV از شرکت هوندا به‌حساب می‌آید. طراحی این مدل با الهام از خودروهای دهه 70 میلادی انجام شده است و موتور الکتریکی آن قرار است تا بتواند مسافتی بسیار طولانی را با یک‌بار شارژ طی کند. این مدل یکی از خودروهایی است که به‌احتمال فراوان به مرحله تولید خواهد رسید.

مدل مفهومی یاماها کراس هاب

انتخاب یک خودرو از شرکتی که به ساخت موتور سیکلت مشهور است، اندکی عجیب به نظر می‌رسد ولی این مدل بدون شک یکی از متفاوت‌ترین خودروهای موجود در این نمایشگاه بوده است. همچنین مدل ویژه صندلی این محصول نیز موجب می‌شود تا بتوان ابعاد آن را برای جای دادن بارهایی مانند یک موتور کراس نیز تنظیم کرد.

مدل مفهومی سوبارو Viziv Performance

خودروی Viziv Performance نخستین نگاه ما به نسل بعدی سری WRX است و به‌خوبی نشان می‌دهد که سوبارو چگونه می‌تواند خودروهای مفهومی خود را مدل‌های موجود در بازار ترکیب کرده و محصولاتی نیرومند را روانه بازار مصرف کند.

مدل‌های سه‌گانه E-Survivor، XBee  و  Spacia از شرکت سوزوکی

اگر بخواهید که ترکیبی از یک خودروی شاسی‌بلند، یک مینی ون خانوادگی و یک خودروی نیمه اسپرت و زیبا را در نظر بگیرید، تصورات شما بدون شک به یکی از این سه مدل شباهت خواهد داشت. موتور الکتریکی این دستگاه می‌تواند موجب شود تا تجربه‌ای بسیار عالی برای حرکت در جاده‌های ناهموار را داشته باشید و درعین‌حال با مشکلاتی مانند جا برای پارک کردن خودرو و دشواری رانندگی نیز روبرو نشوید.

مدل مفهومی سوزوکی E-Survivor

بله، نام این مدل در قسمت پیش نیز درج شده بود ولی دلیل مجزا سازی آن در یک بخش جداگانه این است که این خودرو تنها مدل در میان سری یاد شده است که بدون سقف عرضه می‌شود. این خودروی ویژه می‌تواند تجربه سواری ماشین‌هایی مانند جیپ را در ابعادی بسیار کوچک به راننده ارائه کند. سوزوکی E-Survivor در حقیقت جانشین مدل سامورایی این شرکت است. این محصول می‌تواند جمع‌وجورترین خودروی مناسب برای حرکت خارج از جاده به‌حساب بیاید.

مدل مفهومی مزدا ویژن کوپه

در ابتدا باید گفت که علیرغم وجود نام کوپه، این خودرو به‌هیچ‌عنوان یک مدل کوپه نیست و بیشتر در کلاس سدان طبقه‌بندی می‌شود. البته مزدا هنوز مشخصات فنی دقیق این مدل را معرفی نکرده است ولی یک نگاه به‌ظاهر این محصول می‌تواند دلیل حضور آن در لیست ما را نشان بدهد. طراحی ظاهری این مدل به‌شدت زیبا و آینده محور است و مسلما در صورت عرضه، مشتریان فراوانی خواهد داشت.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

منبع: motortrend

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا