شاسی‌بلند جدید فرانسوی وارد ایران می‌شود

پژو 3008 در سال 2017 از طرف بیش از پنجاه روزنامه‌نگار در حوزه خودرو و در میان بیش از 20 کشور اروپایی، به‌عنوان خودروی سال شناخته شده است. خودرویی در کلاس خودروهای شاسی‌بلند با کارآیی شگفت‌انگیز و عملکرد خیره‌کننده.

اکنون تصاویری از اولین خودروی پژو 3008 منتشر شده است که این خودرو را در گمرک ایران و در انتظار ترخیص نشان می‌دهند.

 

پژو 3008 خودرویی که در بازار اروپا همه چشم‌ها را به خود خیره کرده با ظاهری مدرن و زیبا وارد ایران شده است.

 

علاوه بر طراحی ظاهری چشم‌فریب این خودرو، مشخصات فنی و ویژگی‌های ایمنی آن است که تا این اندازه این خودرو را بر سر زبان‌ها انداخته است.

حتی می‌توان گفت موفقیت پژو 3008 در بازار اروپا تا حدی بوده است که شرکت پژو تصمیم گرفته تا عرضه خودروی جدید پژو 5008 را نیز فعلاً به تعویق اندازد.

پژو 3008 قادر است در کمتر از 9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو قدرتی برابر با 165 اسب بخار و گشتاوری برابر با 240 نیوتن‌متر تولید می‌کند.

طراحی جدید i-Cockpit پژو و صفحه نمایش ۸ اینچ لمسی، از دیگر مشخصات این خودروی فرانسوی است.

همچنین ترمزهای ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکتریکی ترمز، سیستم ترمز اضطراری، کروز کنترل، سیستم تشخیص نقطه کور، هشدار خروج از مسیر و خطوط جاده، کیسه هوا برای تمام سرنشینان و آینه‌های برقی همراه با گرمکن جزو ویژگی‌های ایمنی این خودروی منحصر به فرد هستند.

از دیگر ویژگی‌ها و مشخصات این خودروی ساخت کشور فرانسه می‌توان به گرمکن و سردکن صندلی‌ها، چراغ‌های هالوژنی و روشنایی در روز، سانروف، سنسور پارک خودرو و دوربین عقب با امکان چرخش زاویه دید ۱۸۰ درجه اشاره کرد.

قیمت خودروی پژو 3008 در مدل پایه‌اش در بازار جهانی برابر با ۲۴ هزار و ۵۰۰ دلار است که با درنظرگرفتن قیمت دلار معادل با 3900 تومان، قیمت این خودرو بدون محاسبه عوارض گمرکی معادل ۹۵ میلیون تومان خواهد بود. اما باید صبر کرد تا این خودروی جدید ساخت فرانسه از مراحل ترخیص گمرک و و شماره‌گذاری بگذرد و وارد بازار خودروی کشور شود تا با قیمت نهایی و تمام‌شدۀ آن برای خرید روبر شویم.

 

منبع عکس های داخلی: ایران جیب

گزارش: غزال غضنفری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا