گزارش تصویری از جراحی نهنگ سفید در چین

دامپزشکان چینی طی عمل یک جراحی تلاش کردند تا توپی را که توسط یک نهنگ سفید کوچک بلعیده شده و در گلوی وی گیر کرده بود ، از دهان وی خارج کنند . این جراحی در پارک قطبی هاربین سان آسیا Harbin Sun Asia Polar Park در شهر هاربین ، مرکز ایالت هی لونگ جیانگ Heilongjiang واقع در شمال شرقی کشور چین انجام شد .

بر اساس گزارش های منتشر شده ، این جراحی در روز 25 آپریل برابر با پنجم اردیبهشت ماه انجام شده و هفت ساعت به طول انجامید . در این جراحی ، تیم متخصص دامپزشکان و جانور شناسان تمامی تلاش خود را جهت نجات این نهنگ به کار بردند ولی علی رغم تمامی اقدامات انجام شده ، عمل جراحی فوق ، موفقیت آمیز نبوده و به جهت حفظ جان این نهنگ ، عمل فوق متوقف شد .  

گفتنی است این نهنگ در شرایطی پیدا شد که یک توپ با ابعاد هفت تا ده سانتیمتر در گلوی وی گیر کرده بود و جانور شناسان احتمال می دهند این نهنگ به اشتباه ، توپ فوق را در دریا بلعیده است . لازم به توضیح است که نهنگ فوق هنوز زنده بوده و دامپزشکان در صدد هستند پس از بهبود نسبی وی ، عمل جراحی دوم را روی وی انجام داده و این شی اضافه را از دهانش خارج کنند .

این موضوع به خوبی نشان دهنده تاثیرات مخربی است که زباله ها و فعالیت های انسانی در دریاها و اقیانوس ها بر زندگی جانوران و حیوانات این مناطق دارد . نهنگ سفید یا نهنگ بلوگا beluga whale یکی از گونه های وال است که در نزدیکی قطب شمال زندگی می کند . این جانور دارای پوستی کاملا سفید بوده و در حدود 5 متر طول دارد . این جانور که با نام علمی Delphinapterns leucas شناخته می شود دارای ظاهری شبیه به دلفین ها است و خوراک عمده آن ها را ماهی تشکیل می دهد . بعضی از گونه های این نهنگ مهاجرت می کنند و در حال حاضر جمعیت آن ها به دلیل شکار بی رویه توسط انسان ها و دشمنان طبیعی شان یعنی خرس های قطبی ، با کاهش زیادی رو به رو بوده است . آلودگی های زیست محیطی از دیگر خطراتی است که زندگی این گونه ارزشمند جانوری را تهدید می کند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا