30میلیارد تومان برای خرید تجهیزات ساخت داخل کشور به دانشگاه ها پرداخت شد

دکتر وحیدی احمدی در حاشیه سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در گفت وگو با ایرنا افزود:بر اساس توافق میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم قرار شد، معاونت علمی و فناوری نیز 30 میلیارد تومان برای این نمایشگاه اختصاص دهد و به همین مقدار نیز برای دانشگاه ها اعتبار در نظر گیرند. 

وی بیان کرد:در دومین نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل که به صورت مشترک با معاونت علمی برگزار کردیم ، وزارت علوم به دانشگاه ها حدود 27 میلیارد تومان اعتبار تزریق کرد و نیز به آنها توصیه شد بر اساس تفاهم نامه ای که با معاونت علمی ریاست جمهوری داشتیم، دانشگاه ها از اعتبارات در نظر گرفته شده برای خرید تجهیزات ساخت داخل استفاده کنند. 

احمدی اظهار کرد:خوشبختانه استقبال خوبی در سال گذشته انجام شد به طوری که 85 تا 90 درصد خریدها در نمایشگاه سال گذشته از طریق دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم بوده و این نشان می دهد که تمایل و گرایش به خرید تجهیزات ساخت داخل وجود دارد.

وی ادامه داد:امیدوارم این نمایشگاه موجب ارتقاء کیفیت محصولات تولید کنندگان، رعایت استانداردهای بین المللی و گرایش به خدمات پس از فروش، خدمات همراه فروش و مشتری مداری شود.

وی گفت:خوشبختانه ظرفیت های بالایی در پارک ها ، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ایجاد شده است؛ به این معنی که اکنون باتوجه به این که بیش از سه دهه از کارهای پژوهشی و آموزش عالی در دانشگاه ها می گذرد ، نسل های جدید ما وارد مجموعه پژوهشی شده و ارتباطمان با صنعت نسبتا خوب شده است. 

احمدی با اشاره به این که ارتباط پژوهش با صنعت هنوز به طور کامل انجام نشده، افزود: این ارتباط رو به گسترش است اما هنوز فاصله زیادی داریم بنابراین تجربه این که پژوهش را به مرحله تقاضا محور و پاسخگویی به نیازهای جامعه سوق دهیم را تا حدودی پیدا کرده ایم.

وی ادامه داد:اکنون اساتید، دانشجویان و پژوهشگران کشور این آمادگی را پیدا کرده اند که به تبدیل علم به ثروت و تبدیل پژوهش به بازار گام بردارند.

وی یادآور شد:مجموعه صنعت ما نیز به تکاپو افتاده که می تواند از ظرفیت داخلی برای رفع نیاز خود استفاده کند و امیدواریم این فضا را نیز بعد از تحریم ها داشته باشیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری یادآور شد: گرایش ما در وزارت علوم و پژوهش این است که پژوهش به سمت فناوری و تولید محصول، تولید محصولات دانش بنیان، خلاقیت ها ، اختراعات و ثبت اختراع ، رفع نیازهای داخلی و ارتباطات بین المللی به خصوص در حوزه صادرات برود.

سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از چهارم تا هفتم اردیبهشت ماه با حضور 300 شرکت دانش بنیان در محل نمایشگاه بین الملل تهران دایر است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا