امکان اهدای پلاکت خون در تمام استان‌ها فراهم شد

به گزارش سیناپرس به نقل از سلامت آنلاین، دکتر علی اکبر پور فتح اله، در سی وچهارمین اجلاس مدیران کل انتقال خون کشور، ضمن تشریح فعالیت های صورت گرفته در راستای هدف فوق، وضعیت دسترسی مردم تمام نقاط کشور به خون مورد نیاز و سالم را مناسب ارزیابی کرد.

وی در ادامه، اهدای خون را مصداق عدالت اجتماعی دانست، به نحوی که میزان دسترسی یک فرد در پایتخت با فردی در دورترین نقطه کشور به خون سالم و کافی برابر است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون، ایران را در حوزه سلامت خون در ردیف کشورهای توسعه یافته اروپایی و بالاتر از آمریکا توصیف کرد و در ادامه گفت: تمام تلاش‌مان در سازمان این است که اهدا کنندگان بار اولی را ساماندهی کنیم و آنها را به جمع اهدا کنندگان مستمر ملحق کنیم.

پورفتح‌اله در پایان سخنان خود از تبدیل مراکز انتقال خون به مراکز جامع اهدای خون خبر داد.

در این همایش، مدیرکل انتقال خون کرمانشاه ابراز امیدواری کرد که در این اجلاس با ترسیم سیاست‌های کلان سازمان انتقال خون، قدم‌های واقعی و دست‌یافتنی در جهت نیل به اهداف سازمان برداشته شود.

ابراهیم سلطانیان معیشت و رفاه کارکنان سازمان انتقال خون را از دغدغه‌های این سازمان دانست و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه روزی مسولان به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

سلطانیان توسعه فناوری‌های نوین و توسعه اصول آموزش و پژوهش را از دستاوردهای این سازمان دانست و افزود: برای رسیدن به اهداف و دستاوردهای سازمان انتقال خون از تمامی ظرفیت‌های نیروی انسانی و ترکیب مدیران جوان در کنار مدیران باتجربه استفاده کرده است.

وی گسترش مراکز انتقال خون در شهرستان ها و تجهیزات مرتبط و متناسب با عملکرد سازمان انتقال خون را از ضروریات این سازمان عنوان و اعلام کرد: استان کرمانشاه جزو اولین استان‌های صادر کننده پلاسما در کشور است.

سید قاسم جاسمی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک ۹ مردادماه روز ملی انتقال خون، گفت: استان کرمانشاه با وجود داشتن ۳۵۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، از امن‌ترین استان‌های کشور است.

جاسمی، کرمانشاه را دارای مردمی مهمان نواز دانست و افزود: استان کرمانشاه با تقدیم ۹ هزار و ۸۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس سهم بزرگی در امنیت کشور داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز در این مراسم، سازمان انتقال خون را جزء جدایی ناپذیر وزارت بهداشت دانست و اظهار داشت: علیرغم وجود مشکلات حوزه درمان در استان، این معاونت تعامل سازنده ای با سازمان انتقال خون داشته است.

محمدی، بحث انتقال خون و فرآورده‌های خونی را از مباحث اصلی حوزه بهداشت عنوان کرد و افزود: امیدواریم در این اجلاس بحث بیمه‌ها و مشکلات آن مورد بررسی قرار گیرد.

اجلاس مدیران کل انتقال خون کشور در آستانه نهم مردادماه، روز ملی انتقال خون و سالروز تاسیس سازمان انتقال خون ایران به میزبانی کرمانشاه آغاز به کار کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا