موسسه های آموزش عالی جهاد دانشگاهی باید درآمدزا باشند

 دکتر حمیدرضا طیبی روز سه شنبه در سومین نشست هم اندیشی مدیران آموزش عالی جهاد دانشگاهی، یکی از اهداف جهاد دانشگاهی را تلاش برای الگوسازی برشمرد و افزود: کشور توان حرکت به سمت پیشرفت را دارد و جهاد نیز در این زمینه تلاش کرده به صورت هدفمند حرکت کند.

وی با تاکید بر ارتقای آموزش های جهاد دانشگاهی گفت: در برنامه سه ساله ارتقای کیفی، استانداردهای مدرسان جزو اهداف آموزشی کوتاه مدت جهاد اعلام شده است بر این اساس باید تلاش شود استانداردهای مناسبی برای جذب مدرس درنظرگرفته شود.طیبی با بیان اینکه از نظر پرداخت حقوق در جهاد نسبت به سایر موسسه های آموزش عالی وضعیت مناسبی وجود ندارد، افزود: باید هزینه ها را کاهش داد و زمینه های درآمدزایی را فراهم کرد.
رییس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: شاخص هایی مانند افزایش نیروهای هیات علمی به میزان 30 درصد، افزایش زیربنا به میزان 30 هزار مترمربع، افزایش منابع علمی، کتابخانه و دسترسی به سایت های اطلاعات و بکارگیری وسایل کمک آموزشی، نیاز به منابع مالی دارد که باید به صورت مناسب تامین شود.
طیبی همچنین با بیان اینکه برای ایجاد زیرساخت ها مبلغ 9.8 میلیارد تومان بودجه درنظرگرفته شده است، توضیح داد: بیشتر سهم این بودجه برای ایجاد زیرساخت های حوزه آموزش هزینه می شود.
رییس جهاد دانشگاهی تاکید کرد: نباید به دنبال این باشیم که به هر قیمت موسسه های آموزش عالی را تبدیل به دانشگاه کنیم چراکه در این صورت کیفیت پایین می آید. طیبی ادامه داد: دانشگاه بار معنایی دارد و باید ویژگی هایی داشته باشد؛ صرف اینکه نام موسسه را به دانشگاه تبدیل کنیم، ارزش آفرینی نیست بلکه ارزش آفرینی در کیفیت است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا