نوبت انتظار برای عمل کاشت حلزون با حمایت دولت در کشور حذف شد

به گزارش ایرنا، دکتر حسام الدین امام جمعه در مورد برگزاری سیزدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران که در روزهای 29 تا 31 اردیبهشت در تهران بر گزار می شود افزود: عمل کاشت حلزون شنوایی جزو فناوری های برتر جهان است.

وی با بیان اینکه کاشت حلزون آخرین راه حل جامعه شنوایی شناسان است اظهار کرد: نوزادانی که به هیچ وجه نمی توانند از سمعک استفاده کنند و افت شنوایی شدید تا عمیق دارند، کاندیدای کاشت حلزون هستند.

وی گفت: از هر 1000 نوزاد متولد شده حدود 2.7 نفر مشکل اختلال شنوایی عمده دارند و بسیاری از آنها کاندیدای بالقوه کاشت حلزون شنوایی هستند که این عمل از سال 1371 در ایران آغاز شده و تا امروز بیش از 7 هزار نفر در کشور مورد کاشت حلزون قرار گرفته اند که حدود 3700 نفر از آنها در مجتمع درمانی حضرت رسول اکرم جراحی شده اند. 

عضو کارگروه معتمد جامعه شنوایی شناسان گفت: عمل کاشت حلزون به رغم هزینه های بالا با حمایت های دولت و هیات امنای صرفه جویی ارزی از یک کلینیک در سال 71 به 11 کلینیک کاشت حلزون در حال حاضر در کشور رسیده است و دولت هم با حمایت های خوبی که کرده سالانه بودجه خاصی را به این پروژه اختصاص داده است.

وی افزود: امروز بر خلاف سال های قبل دیگر نوبت انتظار کاشت حلزون نداریم و تقریبا نوبت ها به صفر رسیده است به صورتی که سن عمل به حداکثر 3 سال رسیده یعنی کاشت حلزون شنوایی در کشور درست به موقع و به هنگام انجام می شود و این پروژه بسیار موفقیت آمیز بوده و بیش از 90 درصد این کودکان آموزش های معمولی خود را در مدارس عادی طی می کنند و نیازی به آموزش های ویژه ندارند.

امام جمعه گفت: چهاردهمین کنگره شنوایی شناسی ایران همزمان با چهارمین جشنواره علمی دانشجویی انجمن علمی شنوایی شناسی ایران از 29 تا 31 اردیبهشت در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا