کندن مو به درمان طاسی کمک می کند!

این مطالعه که به سرپرستی پروفسور چنگ مینگ چوانگ Cheng-Ming Choung از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به انجام رسیده ، نشان می دهد که کندن 200 مو از پشت موش باعث تولید دوباره نزدیک به 1،300 مو در آن محل شده است.

طاسی با الگوی مردانه، دلیل 95% طاسی های مردان است. آلوپسی آندروژنیک مردانه یا طاسی مردانه ریزش مو تیپ مردانه را نمی‌توان یک بیماری محسوب کرد. این وضعیت به طور معمول در مردانی که از نظر ژنتیکی مستعد این وضعیت هستند اتفاق می‌افتد و در واقع نوعی پاسخ فیزیولوژیک بدن به آندروژن‌ها یا همان هورمون‌های مردانه می‌باشد.

براساس نتایج به دست آمده از این تحقیق که در مجله Cell به چاپ رسیده است، آسیب رسیدن به فولیکول های مو می تواند باعث  به وجود آمدن موهای بیشتر در محیط اطراف آن شود. براساس چنین فرضیه ای تحریک فولیکول های مو با از بین بردن مکانیکی آنها (کندن) می تواند منجر  به رشد دوباره موها شود. آنها دریافتند که کندن موها از یک منطقه 5-3 میلیمتری باعث می شود که بین 1300-450 موی جدید رشد کند.

پروفسور کریس میسن Chris Mason ، استاد پزشکی ترمیمی در دانشگاه کالج لندن در انگلیس، در مصاحبه مطبوعاتی خود با BBC اظهار داشت : این ایده هوشمندانه است اما درمان قطعی برای طاسی در انسان ها محسوب نمی شود و تحقیقات گسترده ای برای اطمینان از موثر بودن این روش مورد نیاز است.

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا