تولید واکسنی امیدوارکننده علیه ابولا

سیناپرس: به تازگی دو واکسن منحصربفرد برای ابولا و ویروس مشابه با آن یعنی Marburg تولید شده که به گفته دانشمندان علوم پزشکی نتایج امیدوارکننده ای در خلال آزمایش بر روی مبتلایان بزرگسال در اوگاندا به همراه داشته است.

این واکسن ها توسط گروهی از دانشمندان انستیتو ملی سلامت آمریکا تولید شده اند. گفته می شود این تلاشها نخستین مطالعه جدی و هدفمند با هدف دستیابی به واکسنی مؤثر علیه ابولا به شمار می آیند.

آنها برای تولید این واکسن ها که تحت عنوان DNA vaccines شناخته می شوند به سراغ پروتئین های ویروس ابولا از زنجیره های مشاهده شده در کنگو و سودان رفته و به دقت آنها را مورد مطالعه قرار دادند. آنها همپنین برای تولید واکسن ویروس Marburg پروتئین آن را مورد آنالیز قرار دادند.

این واکسن ها حاوی ساختارهایی برای پروتئین های خارج از سطح ویروس هستند. نتایج بررسی های صورت گرفته بر روی این واکسن ها حکایت از واکنش قابل توجه سیستم ایمنی به ویروس در نمونه های آزمایشگاهی غیر انسانی است.

ابولا یکی از کشنده ترین بیماری های ویروسی در جهان است که طی ماههای گذشته چندین کشور در غرب آفریقا را آلوده ساخته است. این ویروس نخستین بار در سال 1976 شناسایی شد.

طی آخرین اپیدمی این ویروس تاکنون صدها تن در سیرالئون، گینه و لیبریا جان خود را از دست داده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا