برترین فناوری‌های هفته

 به گزارش ایرنا از تلگراف، در این گزارش به شرح مختصر این فناوری‌ها می پردازیم.

واقعیت مجازی بویایی
دستگاه واقعیت مجازی VAQSO VR به‌منظور واقعی‌تر جلوه دادن واقعیت مجازی، علاوه بر حس بینایی، از حس بویایی کاربر نیز بهره می‌گیرد.
فناوری smell-o-vision یک تکنیک سینمایی قدیمی است که در دهه 1950 میلادی ابداع شد ولی هرگز به‌صورت عملی مورد استفاده قرار نگرفت. ایده اصلی این تکنیک استفاده از بو برای واقعی‌تر شدن صحنه‌های نمایش فیلم بود. اما به دلیل این که موجب به هم خوردن تمرکز تماشاگر بود، آن‌طور که انتظار می‌رفت مورد استقبال قرار نگرفت.
انتظار می‌رود این فناوری که با هدف انجام بازی‌های کامپیوتری توسعه یافته است، تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار شود.
***قطب‌نمای Beeline
قطب‌نمای مجهز به جی پی اس Beeline یک ابزار مسیریابی ویژه دوچرخه‌سواران است که در هفته جاری به بازار عرضه شد. این قطب نما که 99 پوند قیمت دارد، با استفاده از برنامه گوشی هوشمند مقصد موردنظر کاربر را دریافت می‌کند و کوتاه‌ترین مسیر و همچنین مسافت باقی مانده تا مقصد را برای کاربر نمایش می‌دهد.
برنامه Meitu
برنامه Meitu از سال‌ها قبل در آسیا وجود داشته و مورد استفاده بوده است؛ اما ناگهان در غرب به یک پدیده تبدیل شد. این برنامه از طریق شفاف‌سازی، افزایش نور، تغییر رنگ چشم‌ها و تغییراتی از این دست، عکس‌های سلفی کاربر را به طرح‌های انیمیشنی عجیب تبدیل می‌کند. این برنامه به ابزاری برای شوخی با شخصیت‌های شناخته شده غربی تبدیل شده است و البته اطلاعات خصوصی کاربران را بسیار بیشتر از آنچه ضروری به نظر می‌رسد، دریافت می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا