دکتر کاظمی آشتیانی الگویی تمام‌عیار برای همگان بود
رونمایی از سرود «سعید ایران» و کتاب «پدر رویان»

در آستانه هجدهمین سالروز درگذشت زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی از سرود «سعید ایران» و کتاب «پدر رویان» با حضور رییس و معاونان جهاددانشگاهی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، در آستانه هجدهمین سالروز درگذشت زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و سلول‌های بنیادی در ایران، مراسم رونمایی از سرود «سعید ایران» و کتاب «پدر رویان» امروز، ۴ دی‌ماه با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس و معاونان جهاددانشگاهی در پژوهشگاه رویان برگزار شد.

در این مراسم دکتر مسلمی نائینی با اشاره به اینکه امیدوارم بتوانیم راه دانشمندانی همچون زنده‌یاد کاظمی آشتیانی را ادامه دهیم گفت: کتاب روایت یک رویش در رابطه با زنده‌یاد کاظمی آشتیانی کتابی بسیار خوبی است که هرچقدر آن را مطالعه می‌کنیم، درس‌های تازه‌تر و بهتری در رابطه بازندگی این جهادگر فقید دارد.

وی با تأکید بر این‌که از صفات ارزنده زنده‌یاد کاظمی آشتیانی عشق و علاقه به مردم بود، گفت: تمامی تلاش‌ها و زحمات وی درراه رفع مشکلات مردم بود.

دکتر مسلمی نائینی زنده‌یاد کاظمی آشتیانی را الگویی برای همه دانست و افزود: امسال با برگزاری پویش «سعید ایران» برنامه‌های متنوعی برای سالروز درگذشت زنده‌یاد کاظمی آشتیانی در نظر گرفته‌شده است که اوج این برنامه‌ها روز‌های ۱۴ و ۱۵ دی‌ماه در بهشت‌زهرا(س) و مزار این جهادگر فقید برگزار می‌شود.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه سراسر زندگی زنده‌یاد کاظمی آشتیانی الگو برای همگان و به‌ویژه محققان است گفت: ایشان به مسئولیت‌ها نه به‌عنوان مقام، بلکه به‌عنوان ودیعه و چالش می‌نگریست و به دنبال علمی نافع بود تا نیاز مردم را برطرف کند.

دکتر مسلمی نائینی بابیان اینکه کشف استعداد و شکوفاسازی استعداد‌ها از دیگر برنامه‌های آن جهادگر بود که در این راستا نیز استعداد‌های زیادی را تربیت کرد، گفت: خطرپذیری معقول و منطقی از دیگر ویژگی‌های زنده‌یاد کاظمی آشتیانی بود و با کمترین امکانات کار‌های بزرگی انجام می‌داد. ایشان زندگی شخصی ساده‌ای داشت و با تمام فرصت‌هایی که داشت به حداقل قناعت می‌کرد.

دکتر مسلمی نائینی بیان کرد: زنده‌یاد کاظمی آشتیانی همیشه حرف‌های جدید برای گفتن داشت نشان از استعداد بالای او دارد. توصیه می‌کنم که کتاب‌های مربوط به زندگی زنده‌یاد کاظمی آشتیانی را مرور کنید که ایشان واقعاً الگویی تمام‌عیار برای همگام بودند.وی در پایان به قرائت بخش‌های کوتاهی از کتاب روایت یک رویش پرداخت.

کاظمی آشتیانی الگویی برای جوانان است

در ادامه دکتر عبدالحسین شاهوردی رییس پژوهشگاه رویان اظهار کرد: هر سال برنامه‌هایی را برای زنده‌یاد کاظمی آشتیانی داریم که برنامه‌ها امسال توسط جهاددانشگاهی رنگ و بوی دیگری دارد.

وی افزود: در همین راستا یکی از اتفاقات خوبی که رخ داده پویش « سعید ایران» است که در سطح ملی در جهاددانشگاهی و دانشگاه‌های کشور شکل‌گرفته و به خصلت‌ها و منش سعید ایران که می‌تواند برای جوانان الگو باشد پرداخته‌شده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم به ویژگی‌ها و منش زنده‌یاد کاظمی آراسته‌شده و راه ایشان را ادامه دهیم، گفت: زنده‌یاد کاظمی آشتیانی تربیت‌یافته خانواده‌ای مذهبی است که از دوران نوجوانی در بطن انقلاب اسلامی قرار گرفت و با انقلاب فرهنگی به تکامل رسید و در جهاددانشگاهی حضور پیدا کرد و در ادامه پژوهشگاه رویان را راه‌اندازی کرد.

رییس پژوهشگاه رویان بیان کرد: زنده‌یاد کاظمی آشتیانی بیش از ۲۲ سال در عرصه‌های فرهنگی فعال و تاثیرگذار بود و در راستای منویات مقام معظم رهبری مخلصانه قدم برداشت و خداوند متعال نیز نتایج زحمات ایشان را پاسخ داد و عزتی اعطا کرد که برای تک‌تک ما الگو شد. ما نیز اگر با خدای خود معامله کنیم، برکات آن را در زندگی خواهیم دید.

وی بابیان اینکه صفات و ویژگی‌های رفتاری زنده‌یاد کاظمی آشتیانی الگویی برای جوانان است،‌ اظهار کرد:‌ امیدواریم این برنامه‌ها تداوم‌یافته و شرایطی را فراهم کند که زنده‌یاد کاظمی آشتیانی برای همگان به‌ویژه جوانان الگو باشد.

دکتر شاهوردی اظهار کرد: زندگی زنده‌یاد کاظمی، زندگی تراز برای همه جوانان و نوجوانان است و آن مرحوم در طول زندگی خود نشان داد که می‌توان در این دوران با هزاران سختی قدم‌هایی را برداشت که ناممکن‌ها را ممکن می‌کند.

رییس پژوهشگاه رویان بابیان اینکه زنده‌یاد کاظمی آشتیانی به جوانان میدان و اجازه آزمون‌وخطا داد که حاصل آن تربیت مدیرانی بود که راه ایشان را ادامه دادند، گفت: منش زنده‌یاد کاظمی آشتیانی و تربیت نیرو‌ها از سوی ایشان چراغ رویان را روشن نگاه داشت.

دکتر شاهوردی ادامه داد: کاظمی آشتیانی الگویی برای تمام مدیران جهاددانشگاهی است و تمام واحدهای این نهاد باید خود را باین الگو تراز کنند و جا پای دکتر بگذارند و الگویی برای نسل های بعدی باشند.

وی با اشاره به اینکه طی روز‌های ۱۴ و ۱۵ دی‌ماه نیز مراسمی در بهشت‌زهرا(س) برای زنده‌یاد کاظمی آشتیانی درنظر گرفته‌شده تا زندگی ایشان تشریح شود و آن مرحوم الگوی جوانان باشد افزود: مراسم امروز نیز با زحمات همکاران و با رویکرد دانش‌آموزی و دانشجویی شکل‌گرفته است.

دکتر شاهوردی با اشاره به اینکه سرود سعید ایران امروز به یاد زنده‌یاد کاظمی آشتیانی رونمایی می‌شود که تلاش زیادی برای تهیه آن شده است. ادامه داد: سعی دوستان بر این بود که بتوانند خاطرات زنده‌یاد کاظمی آشتیانی را نیز ثبت کنند که حاصل این کار نیز کتاب پدر رویان بود. امیدواریم تک‌تک دانش‌آموزان و دانشجویانی که در این نماهنگ زحمت کشیدند، خود را به اخلاق مرحوم کاظمی آشتیانی آراسته کنند و روح زنده‌یاد کاظمی آشتیانی با اولیا الله محشور شده و راه ایشان همواره در جامعه استمرار پیدا کند.

رونمایی از سرود «سعید ایران» و کتاب «پدر رویان»

در ادامه این مراسم و پس از اجرای سرود غزه برای گرامیداشت مردم مظلوم فلسطین، قربانی‌نسب، تهیه‌کننده سرود سعید ایران نیز در سخنانی اظهار کرد: برای بنده افتخاری بود که تهیه‌کنندگی این سرود را بر عهده بگیرم. در این رابطه از تمامی همکاران خود که در تهیه این نماهنگ تلاش داشتند، قدردانی می‌کنم. امیدواریم ما نیز بتوانیم مانند زنده‌یاد کاظمی آشتیانی مؤثر باشیم و تلاش‌های ماندگاری را به ثمر برسانیم.

یادآور می‌شود، در ادامه و پس از رونمایی و اجرای سرود سعید ایران سرود  توسط گروه نسیم رحمت و همراهی فرزندان جهادگران ، با حضور مسئولان جهاددانشگاهی از کتاب پدر رویان، کتابی با محتوای زندگی و خاطرات زنده‌یاد سعید کاظمی آشتیانی، بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان رونمایی و از عوامل تهیه و انتشار سرود سعید ایران و کتاب پدر رویان تجلیل شد.

مطهره حیدری، فاطمه اسماعیلی، سروین مصطفوی، مریم شیرازی و فاطمه حیدری نویسندگان کتاب «پدر رویان» هستند که این کتاب به کوشش کانون دانشجویان پژوهشگاه رویان و واحد علوم پزشکی شهید بهشتی جهاددانشگاهی ویژه گروه کودک و نوجوان تهیه شده است.

در این کتاب در 45 صفحه و 12 بخش در سطح دانش آموزی به زندگی، آثار ، دستاوردها و سخنان زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی و نظرات رهبر انقلاب پیرامون این جهادگر فقید پرداخته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا