نرخ رشد جمعیت ایران به 1.4 درصد رسیده است

 دکتر علی اصغر پیوندی روز چهارشنبه در اولین کنگره بین المللی ناباروری مردان اظهار کرد: در سال گذشته نرخ رشد جمعیت کشور 1.3 و نرخ باروری کل 1.8 و در حال کاهش بود که اگر به همین منوال پیش می رفت، در آینده ای نزدیک جامعه بسیار پیری داشتیم.

وی با بیان اینکه 25 درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند، افزود: باید زیرساخت های افزایش جمعیتی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
پیوندی ادامه داد: سلامت مردان و مساله باروری آنان یکی از شاخص های مهم سلامت کشورها به شمار می رود که عدم توجه به آن عواقب سنگینی برای خانواده ها و جامعه به دنبال خواهد داشت.
وی گفت: 80 میلیون زوج در کل دنیا نابارور هستند که بیشتر آنها به دلیل هزینه های بالای درمانی، اقدامات درمانی را انجام نمی دهند. به طور کلی میزان ناباروری در دنیا 50 درصد افزایش یافته است به طوری که شیوع ناباروری 10 تا 18 درصد جمعیت جهان را درگیر کرده و در ایران نیز همین آمار وجود دارد.
پیوندی اظهار کرد: 40 درصد علت ناباروری ها مربوط به زنان، 40 درصد مربوط به مردان و 20 درصد بین زن و مرد مشترک است و اگر سازمان های بیمه گر هزینه های درمانی زوجین نابارور را به درستی پوشش دهند، بسیاری از مشکلات آنها برطرف خواهد شد.

** هجمه به جامعه پزشکی
رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ از برخی هجمه ها به جامعه پزشکی انتقاد کرد و گفت: در سال های گذشته هجمه های سنگینی به نظام سلامت وارد شده است که شامل همه رشته های پزشکی می شود و برخی از آنها سازمان یافته بودند به طوری که نظام سلامت و جامعه پزشکی را هدف قرار داده بود.
پیوندی افزود: این هجمه های هزینه سنگینی را بر جامعه پزشکی کشور تحمیل کرد که باید با همکاری و کمک یکدیگر این هجمه ها را برطرف کنیم.
وی به طلب دانشگاه شهید بهشتی از بیمه ها اشاره کرد و گفت: پرداختی بیمه ها بسیار اسفناک است دانشگاه شهید بهشتی پنج هزار و 500 میلیارد ریال از بیمه ها طلب دارد و بیمه ها باید هرچه زودتر این مبلغ را پرداخت کنند تا این دانشگاه بتواند بدهی های خود به سازمان های داروپخش و سایر مراکز را پرداخت کند.
پیوندی همچنین از اظهارنظر غیرکارشناسانه برخی افراد در حوزه مسایل پزشکی انتقاد کرد و افزود: برخی رسانه ها اظهارنظر برخی افراد غیرکارشناس را در مورد جامعه پزشکی مبنی بر خدمت ناصادقانه و قصور پزشکی منتشر می کنند که این مساله ابتدا به مردم و نظام سلامت کشور و سپس به جامعه پزشکی آسیب وارد می کند.
اولین کنگره بین المللی ناباروری و باروری مردان و نهمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری از امروز 26 تا 29 آبان ماه در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا