مطالعه کارآیی واکسن جدید سرطان

هر ساله بیش از یک صد هزار نفر در کشور هندوستان در اثر سرطان جان خود را از دست می دهند . اخیرا یک واکسن جدید برای مقابله با انواع بیماری سرطان ساخته شده است که می تواند مقاومت سیستم ایمنی بدن را در برابر سرطان بهبود بخشد .  این عمل از طریق استفاده از تغییر شکل دادن پروتئین های بدن بیمار صورت خواهد گرفت .

بئاتریس کارنیو (Beatriz Carreño) از محققان ونزوئلایی دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس که در این رابطه همکاری داشته است ، می گوید : تا کنون واکسن هایی که علیه سرطان ساخته شده اند ، به صورت عمومی کاربرد داشته اند . اما این واکسن جدید ساخته شده ، نخستین واکسن شخصی محسوب می شود .

او در ادامه یادآور می شود که واکسن های عمومی به صورت عادی یعنی از پروتئین غیر تغییر یافته استفاده می شود ، به همین جهت تقویت سیستم ایمنی به اندازه کافی صورت نمی گیرد . در این واکسن پروتئین تغییر شکل داده شده بیمار مورد استفاده قرار گرفته و باعث واکنش قوی در سلول های T ( از انواع سلول های سیستم ایمنی بدن ) شده و تعداد و تناوب توانایی آنها را برای تشخیص جداسازی مواد در تومور ، افزایش داده است .

سلول های T مواد غیر طبیعی در سطح سلول های دیگر را تشخیص داده و آنها را به وسیله تولید مواد محلول که در تومور و سلول های آلوده به ویروس فعال هستند ، کشته و از بین می برد .  

کارنیو بر اساس مطالعات بالینی انجام شده بر سه بیمار ، می گوید : استفاده از پروتئین های تغییر داده شده ، افزایش ظرفیت فعال کردن سیستم ایمنی بدن را ثابت می کند .

محققان و پژوهشگران این پروژه تحقیقاتی معتقد هستند که این نوع واکسن می تواند برای بیماران مبتلا به انواع سرطان با مولفه تغییر و ایمنی بالا ، همچون ملانوما (تومور پوستی) و سرطان های ریه ، مثانه و روده بزرگ اثر بیشتری داشته باشد . همچنین واکسیناسیون ، کلید و راه حل مبارزه با سرطان دهانه رحم به حساب می آید .

بئاتریس کارنیو همچنین متذکر می شود ، ما دریافتیم که در تعداد جهش ها و تغییرات بالاتر می توان پروتئین های تغییر داده شده بیشتر را برای بهبود سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار داد .

این تحقیقات و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله علوم (Science) منتشر شده است .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا