سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری مالک فیس‌بوک برای یافتن درمان

مارک زاکربرگ در سال 2004 و زمانی که تنها یک دانشجو بود، اولین پایه های بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان یعنی فیس بوک را با هدف برقراری ارتباط بیشتر میان ساکنین تمامی نقاط کره زمین بنا نهاد و اکنون قصد دارد تا در طی صد سال آینده، درمان تمامی بیماری های جهان را پیدا کند. 

وی و همسرش پریسیلا، به تازگی از تصمیم خود برای اختصاص 3 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در پروژه های تحقیقاتی مرتبط به درمان بیماری ها در طی 10 سال آینده خبر دادند. این پول از طریق بنیاد "Chan Zuckerberg" که در سال گذشته و با هدف ارتقای کیفیت زندگی انسان ها و همچنین برقراری عدالت در دنیا توسط زاکربرگ و همسرش تاسیس شد، به مراکز تحقیقاتی تزریق خواهد شد.

زاکربرگر اخیراً با انتشار یک پست در فیس بوک عنوان کرد:

آیا قادر خواهیم بود به دانشمندان کمک کنیم تا راه حلی را برای درمان، پیشگیری و مدیریت بیماری ها در دوران حیات فرزندانمان پیدا کنند؟ به نظرم این کار شدنیست و من نسبت به آینده بسیار امیدوارم. به طول کل، تولید دارو در طی یک قرن اخیر به یک علم مدرن تبدیل شده و تا به امروز، به پیشرفت های قابل ملاحظه ای در این زمینه دست یافته ایم. امید به زندگی در طی سال های اخیر، افزایش یافته و اگر به همین روال ادامه دهیم، متوسط طول عمر در پایان سده جاری، به 100 سال خواهد رسید.

به گفته مالک فیس بوک، در حال حاضر چهار نوع بیماری، بیشترین علت مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند که شامل سرطان، بیماری های قلبی، بیماری های عفونی و بیماری های عصبی می شوند. از این رو، باید تحقیقات گسترده ای را در این زمینه برای پیشگیری و درمان این بیماری ها انجام داد و این 3 میلیارد دلار نیز می تواند با نزدیک تر کردن محققان و دانشمندانی از سراسر جهان، به تحقق این امر کمک کند.

گفتنی است در مرحله اول، مبلغ 600 میلیون دلار به مرکز تحقیقاتی Biohub اختصاص خواهد یافت. مرکزی که یکی از اهدافش بررسی انواع مختلف سلول هاییست که کنترل اندام های بدن را در دست دارند. این گروه از محققان در تلاشند تا از این طریق، واکسن هایی را برای بیماری هایی همچون ایدز، ابولا و زیکا تولید کنند.

تابناک نوشت :البته زاکربرگ، تنها مدیرعامل بزرگ فعال در این زمینه نیست و اخیراً شخصیت های بزرگ دنیای تکنولوژی همانند بیل گیتس، تیم کوک، ایلان ماسک، مایکل بلومبرگ و ریچارد برنسون قول هایی را در زمینه سرمایه گذاری و حضوری فعال برای یافتن درمان تمامی بیماری های روی زمین داده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا