باید از خام‌فروشی گیاهان دارویی ممانعت شود

در حاشیه این مراسم، دکتر مخبردزفولی در سخنانی با اشاره به جایگاه گیاهان دارویی و طب سنتی در نقشه جامع علمی کشور، گفت: زمانی که ذیل نقشه جامع سند گیاهان دارویی تصویب شد، حرکت جهشی در این حوزه آغاز شد.

وی ادامه داد: روزی که سند گیاهان دارویی تصویب شد، تنها 70 هزار هکتار از زمین‌ها زیر کشت گیاهان دارویی بود، اما اکنون این میزان به بیش از 200 هزار هکتار رسیده است، به‌علاوه این که در کشور ما تنوع گیاهان دارویی بسیار زیاد است و در تنوع گیاهی جزء چند کشور اول دنیا هستیم.

دکتر مخبر دزفولی مهم‌ترین مشکل در حوزه گیاهان دارویی را خام‌فروشی این گیاهان دارویی به مصرف‌کننده داخلی و خارجی دانست و گفت: باید از خام‌فروشی گیاهان دارویی ممانعت شود؛ هدف ما باید این باشد که این گیاهان را به فرآورده‌های دارویی قابل استفاده تبدیل کنیم تا هم ارزش افزوده برای تولیدکننده این گیاهان داشته باشد و هم برای کشور خلق ثروت کند.

وی تصریح کرد: با رونمایی از نقشه راه اجرایی‌سازی سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی، امید داریم که این 400 شرکت حاضر در نمایشگاه در سال‌های آینده به چند برابر افزایش یابند و برای کشور ثروت، فناوری و دانش خلق کنند.

بر اساس این گزارش، سومین نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی از روز  دوشنبه، 15 شهریورماه آغاز به کار کرده است و تا روز پنج‌شنبه، 18 شهریورماه در مصلای امام خمینی(ره) ادامه دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا