تأثیر اینترنت و تلفن همراه بر بهبود سبک زندگی

این تحقیق که جزئیات آن در ژورنال انجمن قلب آمریکا منتشر شده نشان می دهد افراد نسبت به یادگیری آموزه های مربوط به حفظ سلامتی و داشتن سبک سالم زندگی به واسطه استفاده از اینترنت و تلفن همراه تمایل دارند.

محققان برای رسیدن به این نتیجه مهم و در خور تفکر، 23 سال تحقیقات صورت گرفته را به دقت مورد ارزیابی قرار داده و متوجه شده اند که اینترنت و سایر برنامه های مبتنی بر تلفن همراه و سیستمهای مشابه قابلیت آن را دارند که در تشویق افراد به بهتر خوردن و انجام حرکات ورزشی تأثیرگذار باشند. بر پایه این مطالعه، ترغیب شدن افراد به انجام حرکات ورزشی و داشتن رژیم غذایی بهتر به کاهش وزن آنها منجر می شود.

استفاده از اینترنت و برنامه های مبتنی بر آن نه تنها به افراد برای بهبود رژیم غذایی شان کمک می کند بلکه نقش مهمی در فعال تر کردن آنها و دوری نمودن از نوشیدنی های الکلی و تنباکو دارد

در این مطالعه محققان 224 پروژه تحقیقاتی صورت گرفته در حد فاصل سالهای 1990 تا 2013 را مورد ارزیابی دقیق قرار داده اند. آنها به بررسی اثر گذاری استفاده از اینترنت، تلفنهای همراه، نرم افزارها و حسگرهای شخصی در تغییر سبک زندگی افراد دقت کرده اند.

نتایج به دست آمده نشان داد استفاده از اینترنت و برنامه های مبتنی بر آن نه تنها به افراد برای بهبود رژیم غذایی شان کمک می کند بلکه نقش مهمی در فعال تر کردن آنها و دوری نمودن از نوشیدنی های الکلی و تنباکو دارد.

نتیجه این بررسی درحالی منتشر می شود که هم اکنون حدود 540 میلیون فرد بزرگسال و 110 میلیون کودک در سراسر جهان به چاقی مبتلا هستند. در برخی کشورها نظیر آمریکا شرایط نگران کننده است به طوریکه یک سوم افراد بالغ و کودکان این کشور از اضافه وزن رنج می برند که این وضعیت آنها در معرض ابتلا به عوارض سخت پزشکی قرار می دهد.

منبع: techtimes

مترجم:مهدی پیرگزی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا