افزایش سرمایه صندوق نوآوری وشکوفایی به 2هزارمیلیارد تومان

بهزاد سلطانی روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: سرمایه صندوق در دو سال و نیم گذشته، 25 میلیارد تومان بوده و از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون هم سرمایه این صندوق به هزارو 433 میلیارد تومان رسیده که ازاین مبلغ، هزار و 66 میلیارد تومان آن مصوب شده است و در حال پرداخت است.
وی با اشاره به اینکه در قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات مشخص شده است که سرمایه اولیه این صندوق سه هزارمیلیارد تومان باشد، بیان کرد: در بودجه سال 95 مشخص شده است که دولت 600 میلیارد تومان به لحاظ افزایش سرمایه صندوق به صندوق نوآوری و شکوفایی تخصیص دهد که با تخصیص این سرمایه تا پایان سال، سرمایه صندوق به 2 هزارمیلیارد تومان خواهد رسید.
وی ادامه داد: روزانه طرح های بسیاری به صندوق ارایه می شود و در زمان حاضر زیر 400 میلیارد تومان اعتبار برای تصویب طرح درصندوق نوآوری و شکوفایی سرمایه وجود دارد.
سلطانی گفت: اکنون 2 هزار و 558 شرکت دانش بنیان درکشور فعال است که از این شرکت ها 2 هزار 324 طرح به صندوق ارایه شده است و در زمان حاضر از این تعداد، هزار و 802 طرح بررسی و ارزیابی شده اند که در نهایت، هزار و 188 طرح آن مصوب شده است و مابقی طرح ها در روند اصلاح ، انصراف و یا رد طرح قرار گرفته اند.
وی اظهار کرد: خوشبختانه دولت یازدهم با نگاه ویژه به صندوق نوآوری و شکوفایی ، توجه خاصی به تحقق اقتصاد دانش بنیان در کشور داشته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا