برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه از اقدامات موثر بنیاد نخبگان زنجان

وحید رشتچی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های بین نخبگان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی است که ارتباط بین این دو را برقرار می‌کند، از جمله اقداماتی بوده که توسط بنیاد نخبگان استان در راستای برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه انجام شده است.

این مسئول یادآور شد: انجام بازدیدهای علمی توسط نخبگان از مراکز مختلف صنعتی استان و بازید از مراکز آموزش‌های فنی حرفه‌ای و یا دیگر صنایع، از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این بنیاد بوده و خوشبختانه در سال گذشته مجموع این بازدیدها منجر به برقراری ارتباطاتی بین نخبگان و مدیران صنایع مختلف شده است و نتیجه منجر به ایجاد یک ایده و تولید محصولی خاص هم شده و هدف این بنیاد هم برقراری این ارتباط دوطرفه است.

وی با بیان اینکه نقش بنیاد نخبگان در فعالیت‌های اجرایی به صورت عملی و مجری‌گری نبوده بلکه مشورتی است، تصریح کرد: در راستای قطب برق و الکترونیک و ارتباطات و فناوری اطلاعات شدن استان زنجان، این بنیاد نقش مجری برای این موضوع را ندارد بلکه در این راستا قرار است مجموعه‌ای از کارگروه‌های تخصصی بسته به نیاز استان در این بنیاد تشکیل شود.

مدیر بنیاد نخبگان استان زنجان ادامه داد: این کارگروه با حضور نخبگانی برگزار می‌شود که در این زمینه تخصص و مهارت دارند و در آن رشته شناخته شده هستند که در این کارگروه زمینه‌های مشورتی و بازوهای فکری لازم برای دستگاه‌های اجرایی که نیاز به مشورت دارند، همیاری و همکاری در راستای قطب شدن استان انجام خواهد شد.

رشتچی تاکید کرد: کارگروه‌های خصوصی بر اساس نیاز استان و منطقه و یا در صورتی‌که درخواستی از سوی ارگانی صورت بگیرد، کارگروهی به صورت موقت تا زمان اتمام موضوع بر مبنای پتانسل‌های موجود نخبگانی شکل می‌گیرد تا نخبگان بتوانند کارهای مشورتی و اجرایی را تا حدی که از آن‌ها خواسته شود انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کارگروه‌های تخصصی در ابتدای راه است و جزو قدم‌های اول محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از این کارگروه‌ها فرهنگ و هنر بوده که کارهایی را در دست اقدام دارد و امیدواریم بنا به درخواست‌های صورت گرفته بتوانیم کارگروه‌های بعدی را نیز تشکیل دهیم و نخبگان را در همه رشته‌ها شناسایی و مطرح کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا