مدیران البرز از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند

عطاالله ربانی در گفت وگو با ایسنا، گفت: محصولاتی که شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌کنند اغلب مشابه داخلی نداشته و کمتر شناخته شده‌اند. از همین رو بسیاری از مدیران که علاقه زیادی به تامین نیازهای خود با ریسک کمتر هستند به دلیل عدم شناخت از این محصولات حاضر به استفاده از آن نیستند.

ربانی خاطرنشان کرد: اما واقعیت این است که این محصولات هم از لحاظ اقتصادی به صرفه بوده و هم از کیفیت بالایی برخوردار است و  لازم است دستگاه‌های اجرایی برای حمایت و رونق تولید داخلی در استفاده از این محصولات پیشقدم شوند.

رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی به نمونه‌ای از محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دانش بنیان البرز اشاره کرد وگفت: بتن غلطکی نمونه‌ای از این محصولات است که دارای نوآوری بوده و از لحاظ اقتصادی نیز توجبه پذیر است.

ربانی اضافه کرد: دستگاه‌هایی چون راه و شهرسازی و شهرداری‌ها می‌توانند از این محصول به جای آسفالت استفاده کنند اما در حالی که بیشتر استان‌های کشور از این محصول استفاده کرده‎اند در البرز هیچ حمایتی از آن صورت نگرفته است.

سرپرست پارک علم و فناوری البرز با اشاره به اینکه برخی از مدیران نسبت به خرید محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دانش بنیان قول‌هایی داده‌اند، گفت: اما متاسفانه در عمل این محصولات به کار گرفته نمی‌شود.

وی یادآور شد: باید برای حمایت و به کارگیری محصولات دانش بنیان در استان البرز فکر ویژه‌ای شود تا محصولات این شرکت‌ها استفاده شود.

ربانی در پایان تاکید کرد: توقع ما این است که مدیران استان، حمایت از فناوران و شرکت‎های دانش بنیان را وظیفه خاص خود بدانند؛ زیرا این شرکت‌ها متعلق به همه جامعه هستند و حمایت از آنها راهی برای خودکفایی و برون رفت از وابستگی به خارج است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا