10 اثر ناملموس معنوی ایران ثبت جهانی شده است

 زهرا سادات احمدزاده روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: آداب و رسوم عید نوروز، قالی بافی مناطق مختلف کشور، قالیشویان و ادبیات شفاهی از جمله آثار ثبت جهانی است که زنان در آن نقش بسیار مهمی دارند.وی ادامه داد: همچنین در حوزه آثار ملموس کشور شامل بناهای تاریخی و آثار طبیعی ، 31 هزار و 580 اثر در فهرست آثار ملی و 12 اثر در فهرست جهانی ثبت شده است.

احمدزاده با بیان این که روند ثبت جهانی و ملی آثار ملموس و ناملموس کشور در دولت یازدهم شتاب بیشتری گرفته ، تصریح کرد: پرونده های ثبت آثار هم از نظر کیفیت محتوایی و موضوعی و هم از نظر سرعت ارسال در دولت یازدهم وضعیت مطلوب تری نسبت به گذشته داشته است.
مشاور امور بانوان و خانواده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر نقش زنان در حفظ آثار ناملموس معنوی خاطرنشان کرد: امید است با توجه به نگاه ویژه دولت یازدهم به حوزه زنان، بتوان آثار معنوی بیشتری در سراسر کشور برای ثبت ملی و جهانی شناسایی کرد.
شرکت در آیین گشایش دبیرخانه ثبت آثار معنوی چهارمحال وبختیاری، دیدار با بانوان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بررسی شاخص ها و اقدام های حوزه زنان از مهمترین برنامه های سفر احمدزاده به شهرکرد است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا