ضرورت تقویت تعامل دانشگاه‌ها با جهاد دانشگاهی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر ضرورت تقویت تعامل دانشگاه با جهاد دانشگاهی تاکید کرد و گفت: در شرایط فعلی ایجاد چنین ارتباط و تعاملی بین این دو نهاد، بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است. 

دکتر علی اصغر پیوندی در دیدار رئیس و اعضای جهاد دانشگاهی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هدف از تشکیل این جلسه را تعامل در راستای رفع مسایل و مشکلات دانشگاه و نظام سلامت دانست و اظهار کرد: با اشاره به فرمان اما (ره) مبنی بر تشکیل نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی در مرداد  1359، امیدوار هستیم با برگزاری این جلسات بتوانیم تعامل دو مجموعه "جهاد دانشگاهی" و" دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی" را در راستای رفع مسایل و مشکلات دانشگاه و نظام سلامت بیش از گذشته تقویت کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: حدود 1300 عضو هیات علمی، 12 دانشکده در رشته های مختلف، 17 هزار نیروی انسانی، 18 بیمارستان و مرکز علمی و تحقیقاتی و پژوهشکده در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وجود دارد که عهده‌دار فعالیت‌های دانشگاه در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی،‌ درمانی،‌ خدماتی و آموزشی هستند.

دکتر پیوندی افزود: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توانست در رتبه بندی آموزشی در طرح راد (رقابت های بین دانشگاهی در سطح کشور) که توسط  وزات بهداشت انجام شده است رتبه اول را کسب کند و این افتخار ارزشمند حاصل تلاش اعضای هیات علمی و مجموعه دانشگاه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: کسب رتبه دوم کشوری در حوزه پژوهش، رتبه اول در جهش دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، شرکت در نظام رتبه بندی لایدن( برای اولین بار جزء750 دانشگاه  برتر دنیا)، حرکت در راستای شاخص‌های بین دانشگاهی، منطقه‌ای و ملی از جمله اقدامات معاونت پژوهشی این دانشگاه به شمار می رود.

دکتر پیوندی ادامه داد: بالغ بر 5 میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت استان تهران تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند که در حوزه های مختلف درمانی و بهداشتی به آنها خدمات ارائه می شود.

دکتر پیوندی همچنین با اشاره به ضرورت تشکیل جهاد دانشگاهی و مشارکت مثبت این نهاد در فعالیت‌های دانشگاه اظهار داشت: این نهاد انقلابی که به شکلی کاملا مستقل بر مبنای اصولی که برای آن تعریف شده است شاکله خود را در سراسر کشور بدست آورده  و در سه حوزه و محور عمده توسعه فرهنگی، علم و فناوری و توسعه آموزش حرکت کرده است. بنابراین امیدارم در راستای رشد و باروری در حوزه علم و فناوری تعامل و ارتباط بیشتر با مجموعه جهاد دانشگاهی برقرار کنیم.

وی در ادامه به فعالیت‌های ایسنا اشاره کرد و گفت: این خبرگزاری در راستای حرکتی مستقل ، در عین صداقت تمامی اخبار را منعکس می کند. بنابراین ایجاد شعبه ایسنا در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به منظور بروز پتانسیل ها ،تفکرات ، توانمندی دانشگاه، گسترش فرهنگ سلامت و افزایش اعتماد به نفس در بین اعضای هیات علمی به عنوان رسانه‌ای که مخاطبان بسیار زیادی را در کشور دارد لازم است.

به گزارش ایسنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان بر لزوم برقراری ارتباط مناسب دانشگاه با صنعت تاکید کرد و گفت: در شرایط فعلی ایجاد چنین ارتباط و تعاملی بین این دو نهاد، بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است چرا که بدون وجود این همکاری، رشد و توسعه اقتصادی غیر ممکن و حداقل بسیار دشوار است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا