سه سال تا نخستین برداشت مواد معدنی از شهاب سنگ ها

یک شرکت آمریکایی چندی پیش اعلام کرده بود که برنامه ریزی ویژه ای را برای برداشت منابع معدنی از محیط خارج از زمین در دست کار دارد. حال این شرکت در آخرین فعالیت خود در این زمینه اعلام کرده است که به زودی برای انجام این کار آماده خواهد بود.

این سیستم که Prospector 1 نام دارد، در حقیقت پس از سوخت گیری تنها 50 کیلوگرم وزن خواهد داشت و پیش از وصل شدن به هدف نهایی خود، در مدار زمین شناور خواهد بود.

مدیر ارشد اجرایی این شرکت که دنیل فیبر نام دارد، در این باره می گوید: «هدف اصلی و سی ساله ما این است که بتوانیم در فضا شهر سازی کنیم. برای انجام این کار نیاز به مواد معدنی بسیار زیادی وجود خواهد داشت و شهاب سنگ ها می توانند این منابع را برای ما تامین کنند.»

ابن شرکت که کمپانی دیپ اسپیس نام دارد، در این زمینه بسیار مطمئن به نظر می رسد و علیرغم این که بسیاری از ما معتقدیم که این پروژه برای تحقق به فناوری های پیشرفته تری نیاز خواهد داشت، مسئولان این شرکت معتقدند که زمان زیادی برای رسیدن به این هدف باقی نمانده است. آنها در ابتدای سال جاری میلادی اقدام به معرفی نخستین سیستم روباتیک خود برای این کار و یا به عبارت صحیح تر، نخستین معدنچی فضایی خود کردند.

در این میان نیز سفینه روباتیک کوچکی به نام Prospector X به مدار زمین ارسال شده است تا بتواند شرایط را برای سفر به شهاب سنگ ها تامین کرده و وضعیت این اجرام آسمانی را تحت نظر بگیرد. به این ترتیب به احتمال فراوان در اواخر سال 2017 یا اوایل سال 2018 میلادی شاهد آن خواهیم بود که این شرکت به سراغ ارسال نخستین دستگاه خود به فضا خواهد کرد. این سیستم که Prospector 1 نام دارد، در حقیقت پس از سوخت گیری تنها 50 کیلوگرم وزن خواهد داشت و پیش از وصل شدن به هدف نهایی خود، در مدار زمین شناور خواهد بود.

بر اساس ادعای شرکت سازنده Prospector 1، این دستگاه می تواند تا سه سال دیگر نخستین برداشت های خود در فضا را به انجام برساند. مدیر دیپ اسپیس می گوید: «ما از مدت ها پیش شروع به بررسی و نظارت بر روی شهاب سنگ ها کرده ایم. هر چقدر که داده های ما کامل تر می شوند، درک بیشتری از سطح این سنگ ها و منابع پیدا می کنیم و به هدف خود نزدیک تر می شویم.»

منبع: Gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا