روند پرشتاب توسعه اینترنت در اندونزی

 اندونزی با در اختیار داشتن این تعداد استفاده کننده اینترنت که رقمی معادل با چهار برابر جمعیت کشور استرالیا است، توانست جایگاه جهانی خود را ارتقاء دهد. 
بر اساس آمار ارائه شده همچنین پیش بینی می شود این رقم تا سال 2020 به 215 میلیون نفر برسد و باعث شود اندونزی با یک پله ارتقاء در رده چهارمین استفاده کننده اینترنت جهان قرار گیرد.
کشورهای چین، هند، آمریکا و برزیل در حال حاضر بیشترین استفاده کنندگان اینترنت را به خود اختصاص داده اند. 
به نوشته روز سه شنبه تارنمای روزنامه 'جاکارتا پست'، در حال حاضر روزانه هزاران نفر بر شمار جدید استفاده کنندگان اینترنت در مجمع الجزایر اندونزی افزوده می شود. از آنجایی که این افراد اینترنت را از طریق گوشی های تلفن همراه هوشمند دریافت می کنند، به ضرورت تفکری در مورد نحوه استفاده از اینترنت مشابه مردمان آمریکا و ژاپن ندارند.
اندونزی و هند دو کشوری هستند که پیش بینی می شود در پنج سال آینده سهم خود از جمعیت آنلاین جهانی را افزایش دهند. 
نفوذ اینترنت و استفاده از گوشی های تلفن همراه هوشمند، اندونزی را به یکی از کشورهای مهم در عرصه تجارت الکترونیک تبدیل کرده است که شرکت های محلی اندونزی نه تنها از این ظرفیت داخلی بهره می برند، بلکه در تجارت منطقه ای نیز پیشرو هستند. 
نتایج تازه ترین تحقیقات نشان می دهد اندونزی تا سال 2025 میلادی با کسب 46 میلیارد دلار از بازار تجارت الکترونیک، بزرگ ترین بازار جنوب شرق آسیا از این لحاظ خواهد شد.
شرکت هایی که در گذشته در اندونزی تنها با دو کارمند کار خود را آغاز کرده بودند با گذشت چهار الی پنج سال اکنون بیش از 150 کارمند دارند و از نظر جهانی نیز جایگاه قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند. 
به گزارش ایرنا،ظرفیت های موجود در مجمع الجزایر اندونزی از هم اکنون توجه شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات را به خود جلب کرده و هر یک از این شرکت ها در تلاشند با ورود به کوچکترین بخش از تامین نیاز مردم این کشور، به سود سرشاری دست یابند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا