افزایش چشمگیر تولیدات علمی دانشگاه محقق اردبیلی

 دکتر گودرز صادقی در چهارمین همایش مدیران با اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: دانشگاه محقق اردبیلی نسبت به قدمت، امکانات و تجهیزات جایگاه مناسبی دارد و برای ارتقای آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.وی با مقایسه تعداد طرح‌های پژوهشی و کتب منتشر شده دانشگاه در سال‌های 93 و 94، افزود: در سال 93 تعداد 196 طرح پژوهشی انجام شده بود که این تعداد در سال گذشته به 253 مورد افزایش یافت و تعداد کتاب‌های منتشر شده در سال 93 از پنج کتاب به 13 کتاب در سال 94 افزایش یافته است.

صادقی اضافه کرد: در سال 93 تعداد مقالات نمایه شده در ISI، صد و پنجاه و چهار مقاله بود که این تعداد در سال 94 به تعداد 253 مقاله افزایش یافته و مقالات ISC و علمی – پژوهشی داخلی از 310 مقاله در سال 93 به 400 مقاله در سال 94 افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: تعداد ثبت اختراعات نیز از چهار مورد در سال 93 به شش مورد در سال 94 افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در رتبه‌‎بندی جایگاه‌ها، شاخصه‌های مختلفی وجود دارد که حدود 30 درصد آن مربوط به همکاری‌های بین‌المللی است که در این مقوله گام‌های موثری برداشته‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیف‌اله مدبر مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: اساتید نباید تنها وظیفه خود را تدریس درس تخصصی بدانند، بلکه باید در بعد تربیتی دانشجویان هم فعال باشند.

وی افزود: استاد اخلاقی، استادی است که در کنار علم تخصصی خودش به فکر تربیت دانشجویان هم باشد؛ چرا که دانشجویان نزد اساتید امانت هستند.

مدبر با اشاره به راه‌اندازی مرکز مطالعات علم و دین در دانشگاه محقق اردبیلی، تصریح کرد: این مرکز برای اولین بار در کشور راه‌اندازی می‌شود و هم اکنون مراحل خود را طی می‌کند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: انتظار ما بر این است که اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی برای ایجاد نقشه تمدن اسلامی در رشته‌های خودشان با مرکز مطالعات علم و دین همکاری کنند. باید منابع درآمدی دانشگاه را افزایش داده و هزینه‌ها را با برنامه‌ریزی مدیریت کنیم.دکتر گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در چهارمین همایش مدیران و کارمندان دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: امروز به همت، همفکری، همدلی، همراهی و مشارکت کارمندان، اعضای هیات علمی و مدیران، فضای دانشگاه محقق اردبیلی به محیطی آکنده از صمیمیت و پیشرفت نسبی تبدیل شده است و امید به آینده در دانشگاه موج می‌زند.

وی افزود: به دلیل تورم، افزایش سنوات، افزایش حقوق، افزایش تعداد اعضای هیات علمی، ارتقای کارکنان و غیره سبب شده است که به وضعیتی برسیم که دخل و خرج دانشگاه یکسان شود، بنابراین باید منابع درآمدی خود را افزایش داده و هزینه‌ها را با برنامه‌ریزی مدیریت کنیم.

صادقی با اشاره به اینکه دانشگاه متعلق به فرد خاص یا حتی دولت هم نیست، افزود: دانشگاه متعلق به اساتید، کارمندان، دانشجویان و مردم است و باید با هم و در کنار هم برای رساندن دانشگاه به سرمنزل مقصود تلاش و برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه میزان رشد جمعیت در استان اردبیل 33 صدم درصد است، ادامه داد: میزان رشد جمعیت در کشور 1.6 درصد است و استان اردبیل از نظر روند جمعیتی رو به پیری می‌رود، بنابراین دانشگاه محقق اردبیلی می‌تواند نقش آفرینی بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه نباید تنها به فکر حقوقمان باشیم بلکه باید به وظیفه خود در قبال مردم فکر کنیم، ادامه داد: خود را موظف به پاسداری از حق و حقوق قانونی کارمندان می‌دانیم. 

به گزارش ایسنا؛صادقی با اشاره به اینکه ما در برابر خون شهدا مسؤول هستیم، افزود: باید تک تک ما پاسدار امانتی باشیم که دانشگاه به ما داده است و باید این امانت را به نسل‌های آینده انتقال بدهیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا