اهمیت تشویق خیرین و واقفین برای حمایت از جایزه مصطفی(ص)

 عباس موسوی ره­پیما روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا؛ ضمن اشاره به اینکه امروز در جامعه نیاز به توسعه علم و فناوری احساس می­شود، افزود: خیرین علاقه دارند موقوفاتی داشته باشند که در راه صحیح توسعه علم و فناوری مورد استفاده قرارگیرد، برای گسترش این نوع از وقف، باید اعتمادسازی صورت گیرد.

وی بیان کرد: برای توسعه عرصه­های علمی باید از جایزه مصطفی(ص) حمایت کرد و موقوفات و بخشش افراد واقف و خیر برای جایزه باید افزایش یابد.
موسوی ره پیما ضمن بیان اینکه باید برای خیرین اعتماد ایجاد کرد تا موقوفاتشان را در جهت دستیابی به اهداف بزرگ علمی بکار گیرند، اظهارکرد: مسلما جایزه­های مختلف علمی که در دنیا وجود دارد، دارای مشوق­های بزرگ هستند تا بتوانند به اهداف تعیین شده خود برسند.
وی گفت: چون هدف جایزه مصطفی(ص) توسعه علم و فناوری است باید تلاش شود تا خیرین و واقفین برای حمایت از این مهم تشویق شوند، هرچه که در اختیار افراد است از بین می­رود ولی آنچه بخشیده می­شود، همیشه باقی می­ماند و لازم است این تفکر در جامعه رواج پیدا کند.
موسوی ره پیما ضمن بیان اینکه توسعه علم وفناوری موجب می­شود تا مشکلات جامعه حل شود، افزود: وقف در حوزه علم، می­تواند به پیشرفت آن کمک کند و با پیشرفت این امر، مشکلات جامعه نیز حل می­شود.
احداث دانشکده فنی مهندسی یک هزار نفری فومن از جمله وقف هایی است که از سوی عباس موسوی ره­پیما انجام شده و اکنون این دانشکده وقف دانشکده فنی دانشگاه تهران است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا