استفاده از داروی ناتوانی جنسی در درمان سرطان

پژوهشگران به تازگی در مطالعات خود دریافتند که داروهای مورد استفاده در درمان بیماری های جنسی می توانند به منظور مداوای بیماری های دیگری مانند سرطان و ضعف اعصاب  نیز مفید واقع شوند .

در این مطالعات ، تیمی از دانشگاه ویرجینیا موفق به کشف آزمایشگاهی ترکیبی استخراج شده از داروی Celebrex شدند که به طور متقابل بر داروهای ناتوانی جنسی عمل کرده و سطح پروتئین های چپرون chaperone proteins را کاهش می دهد .

گفتنی است ، پروتئین های چپرون chaperone proteins هدف جدید و امیدوار کننده ای برای مداوای بیماری هایی مانند سرطان ، آلزایمر و ساخت داروهای ضد ویروسی و آنتی بیوتیک ها هستند .

مطالعات این تیم تحقیقاتی نشان می دهد که استفاده از داروهائی مانند Viagra و Celebrex به صورت کلی روشی امن برای ساخت داروهای جدید محسوب می شوند . به همین دلیل کارول شوشکس ریس Carol Shoshkes Reiss  مدیر مسئول مجله علمی دی ان ای و زیست شناسی سلولی DNA and Cell Biology که نتایج این تحقیقات را منتشر کرده است ، در رابطه با کاربرد آن گفت : " این تحقیقات می تواند نوید بخش ارائه روش های جدید کاربردی برای ساخت داروهایی جدید شود . "

این دارو ها می تواند تاثیر بالقوه ای در ایجاد روش درمانی و توصیف بیماری های انسانی و الگوی تغییرات آن ها باشد .

در ادامه کارول شوشکس ریس که از اساتید دانشگاه نیویورک نیز محسوب می شود ، اعلام کرد : این دارو می تواند در سرطان مقاوم در برابر شیمی درمانی ، درمان بیماری های عصبی زوال اعصاب مانند پارکینسون و آلزایمر مورد استفاده قرار گیرد .

مقاله فوق توسط  لورنس بوث Laurence Booth  ، جین رابرتز Jane Roberts و  پاول دنت Paul Dent از دانشگاه ویرجینیا تهیه شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا