تاليف كتاب جامع ايمني شناسي سرطان با مشاركت یک محقق ایرانی

به گزارش مهر، جريان سريع مطالعات در زمينه سرطان به خصوص طي يك دهه اخير، ارتباط مهم بين سيستم ايمني بدن و سلول هاي سرطاني را نشان داده است، تا جايي كه ايمونوتراپي به عنوان يكي از درمان هاي مهم در كنترل سرطان معرفي شده است.

كتاب جامع ايمني شناسي سرطان Cancer Immunology يك مجموعه سه جلدي است كه مطالبي به روز در خصوص ايمني شناسي سرطان و ايمونوتراپي در درمان سرطان ارائه مي کند.

جلد اول كتاب با عنوان Cancer Immunology: A Translational Medicine Context ايمونوپاتولوژي سرطان را در ۲۶ فصل ارائه می کند. در جلد دوم كتاب Cancer Immunology: Bench to Bedside Immunotherapy of Cancers تازه هاي ايمونوتراپي سرطان در ۲۷ فصل ارائه شده است. و در جلد سوم كتاب با عنوان Cancer Immunology: Cancer Immunotherapy for Organ-Specific Tumors درمان هاي سرطان هاي مختلف به تفكيك نوع سرطان در ۲۴ فصل بيان شده است.

اين سري كتاب كه توسط انتشارات اشپرينگر به چاپ رسيده است، حاصل تلاش ۲۶۶ محقق و دانشمند از ۹۱ مركز دانشگاهي معتبر از پنج قاره جهان است كه در مجموع كتاب جامعي در خصوص ايمني شناسي سرطان را در ۷۷ فصل و ۱۵۷۰ صفحه ارائه كرده اند.

دكتر نيما رضائي، سرپرست معاونت بين الملل دانشكده پزشكي و معاون پژوهشي مركز تحقيقات نقص ايمني، تاكنون چندين كتاب به زبان انگليسي منتشر كرده است و قرار است در سال جاري ميلادي چاپ دوم كتاب مرجع بيماري هاي نقص ايمني اوليه را نيز توسط اشپرينگر به چاپ برساند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا