هوش مصنوعی گوگل آثار هنری خلق می کند

تنها چند روز دیگر یا به عبارت دقیق تر در روز اول ماه ژوئن (12 خرداد) گوگل پروژه جدید خود یعنی Magenta را آغاز می کند که در واقع یک پروژه تحقیقاتی برای استفاده از هوش مصنوعی جهت خلق آثار مختلف هنری است. این پروژه در دل گروه Google Brain (مغز گوگل) فعال است.

محققانی که در این پروژه حضور دارند معتقدند که با استفاده از آن می توان غنای بیشتری به وضعیت فعلی هنر بخشید

داگلاس اک از محققان پروژه Magenta می گوید که محققان این پروژه در ابتدای امر بر روی الگوریتمهایی کار کرده اند که قابلیت تولید قطعات مختلف موسیقایی را دارد. در ادامه کار بر روی ویدئوها و سایر هنرهای بصری در دستور کارشنان قرار داشته است. محققانی که در این پروژه حضور دارند معتقدند که با استفاده از آن می توان غنای بیشتری به وضعیت فعلی هنر بخشید.

آنها در توسعه این فناوری جدید از دستاوردهای پروژه Google DeepDream الهام گرفته اند که طی آن محققان میزان درک هوش مصنوعی از اشیای مختلف اطرافشان را بدین ترتیب مورد ارزیابی قرار می دهند که از آنها می خواهند تا نمونه هایی از آنچه می بینند را خلق کنند.

پروژه Magenta تمامی مدلهای یادگیری عمیق متن باز (open – source) خود را بر مبنای TensorFlow ارایه می کند. TensorFlow پلت فورم هوش مصنوعی متن باز گوگل به شمار می آید.

اینکه گوگل از چنین پلت فورم متن بازی استفاده می کند بدین خاطر است که سایر محققان در سراسر جهان بتوانند آن را کاملتر کنند.

منبع: popsci

مترجم:مهدی پیرگزی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا