محصولات فناورانه از ۱۴ کشور دنیا در ایران ارائه شد

حمیدرضا امیری نیا  امروز در افتتاحیه نجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری (اینوتکس ۲۰۱۶) عنوان کرد: رویکرد جدی نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقتصاد دانش بنیان به نقطه ای رسیده که امروز شاهد حضور بیش از ۹۰ شرکت دانش بنیان ایرانی و ۸۰ شرکت خارجی در این نمایشگاه هستیم.

وی با بیان اینکه از ۱۴ کشور دنیا در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: در پایون های اختصاصی کشورهای روسیه، بلاروس و یونان حداقل ۲۰ شرکت فناورانه دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته اند.

رئیس پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری با تاکید بر اینکه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۶ یک اقدام ملی با رویکرد بین المللی است، گفت: این نمایشگاه پتانسیل آن را دارد که بتواند بر پایه علم و فناوری و ایجاد جایگاهی برای تبادل تکنولوژی خلق ثروت کند.

امیری نیا گفت: آرزوی مقام معظم رهبری و مسئولان کشوری و همچنین معاونت علمی و فناوری این است که بتوانیم از نظر اقتصادی در کشور در جایگاه خوبی قرار بگیریم و به سمت اقتصاد مبتنی بر نوآوری حرکت کنیم.

وی با اشاره به جایگاه کشور در تولید علم در حوزه های نانو، بیو، هوافضا، آی تی جایگاه خوبی است و این نوید را می دهد که می توانیم از علم و فناوری خلق ثروت کنیم.

رئیس پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری افزود: این نمایشگاه نشان می دهد که ما می توانیم در بروز و ظهور علم خود را نشان دهیم.

وی افزود: معتقدیم فناوری پیشرفته تنها در بازارهای داخلی قابل عرضه نیست بلکه باید راه به بازار خارج ببرد؛ از سوی دیگر برخی نیازهای ما در تولید علم و فناوری قابل ابتیاع در داخل نیست از این رو باید سایر نیازهایمان را از کشورهای دیگر دریافت کنیم.

امیری نیا تاکید کرد: به همین دلیل ضروری است که با کشورهایی که از مسیر فناوری پیشرفت کرده اند همکاری هایی در راستای ایجاد دفاتر و خطوط تولید مشترک همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه امروزه ۷۰ درصد جمعیت ایران فعال هستند، تصریح کرد: همین افراد می توانند در زمینه توسعه علم و فناوری در کشور نقش آفرینی کنند زیرا محور ما، نوآوری بوده و مبنای کار ما نیروی انسانی با انگیزه است.

به گزارش مهر، امیری نیا اظهار داشت: امیدواریم بین طرف های ایرانی و خارجی همکاری های فناورانه ای صورت گیرد، گفت: ما ابتدای راه هستیم ولی امیدواریم بتوانیم که این راه را به خوبی ادامه دهیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا