گزارش تصویری از برترین روبات های حیوان نما

بسیاری از سازه های مهندسی و علمی از طبیعت الهام گرفته شده اند و روبات ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اصطلاح بیومیمتیک دقیقا مربوط به همین امر بوده و شامل الهام گیری از طبیعت برای ساخت ابزار و وسایل جدید برای رفع مشکلات بشر می شود.

امروزه بشر برای حل برخی از مشکلات خود دست به ساخت روبات هایی زده است که رفتار حیوانات را تقلید می کنند که بسیاری از آنها کاربری علمی داشته و برخی از آنها نیز برای سرگرمی و تفریح ساخته شده اند.

امروزه بشر برای حل برخی از مشکلات خود دست به ساخت روبات هایی زده است که رفتار حیوانات را تقلید می کنند که بسیاری از آنها کاربری علمی داشته و برخی از آنها نیز برای سرگرمی و تفریح ساخته شده اند. در ادامه به شش مورد از برترین روبات های تقلید کننده از حیوانات اشاره می کنیم:

  • روبات چیتا: این روبات ویژه که توسط متخصصان مرکز ام آی تی طراحی شده است می تواند با سرعتی بسیار بالا به حرکت در آمده و با چالاکی از روی موانع جهش کند.
  • روبات ماهی: این روبات که از نظر ظاهری کاملا شبیه به یک ماهی است برای شناسایی آلودگی آب ها طراحی شده است.
  • روبات های زنبور نما: این روبات ها که توسط دانشمندان دانشگاه هاروارد طراحی شده اند می توانند در مناطقی که زنبورهای واقعی حضور ندارند اقدام به گرده افشانی و انتقال گرده گیاهان کنند.
  • روبات 12 پا با الهام از خرچنگ ها: این روبات ویژه و البته بسیار بزرگ، با الهام از ساختار حرکتی خرچنگ ها طراحی شده است و می تواند با کمک انرژی خورشید به حرکت دربیاید.
  • روبات پروازی با الهام از عروس دریایی: دانشمندان دانشگاه نیویورک این روبات ویژه را طراحی کرده اند که می تواند با شبیه سازی حرکات ارتجاعی مشابه با عروس ماهی، در آسمان به پرواز دربیاید.
  • روباتی با الهام از مرغ مگس خوار: این روبات درست مانند مرغ مگس خوار می تواند در یک مکان به صورت ثابت بال زده و موقعیت خود را در بین زمین و آسمان ثابت کند و همین امر و شباهت زیاد حرکتی آن به این پرنده موجب شده است تا این محصول دارپا، یک روبات منحصر به فرد به حساب بیاید.

منبع: engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا