کنفرانس واکسن مالاریا برگزار شد

بیش از 200 میلیون مورد ابتلا به مالاریا و مرگ سالانه 580 هزار نفر در اثر این بیماری، مالاریا را به یکی از مشکلات مهم بهداشت جهانی و عامل محدود کننده توسعه جهانی در کشورهای درحال توسعه تبدیل کرده است.

طی سال‌های اخیر با افزایش بودجه و گسترش تحقیقات، روند توسعه واکسن مالاریا با پیشرفت چشمگیری مواجه شده است. واکسن مالاریا یک ابزار مقرون به صرفه و مطمئن برای محدود کردن، درمان و در نهایت ریشه‌کن کردن این بیماری محسوب می شود.

کنفرانس MVW 2016 با هدف ارزیابی جنبه‌های مختلف تولید واکسن مالاریا، جنبه‌های نظارتی آزمایش این واکسن از جمله استفاده از مدل‌های حیوانی و آزمایشات بالینی (کنترل شده)، آگاهی از نتایج آخرین دستاوردها در این حوزه برگزار گردید.

تولید واکسن مالاریا، غربالگری پیش بالینی، ایمونولوژی واکسن مالاریا، واکسن برای مرحله اسپروزوییت، واکسن برای مراحل غیرجنسی انگل در خون، حفاظت‌های پس از واکسیناسیون، مدلسازی و اندازه‌گیری طولانی مدت تأثیر واکسن مالاریا، محورهای اصلی این کنفرانس را تشکیل می دادند.

آدریان هیل از موسسه جنر دانشگاه آکسفورد، استیو هوفمان از شرکت Sanaria (آمریکا)، ریشتر کینگ از موسسه PATH Malaria Vaccine Initiative (آمریکا)، سخنرانان اصلی چهارمین کنفرانس بین‌المللی واکسن‌های مالاریا برای جهان بودند.

در مدت سه روز برگزاری این کنفرانس، 54 مقاله و 14 پوستر از سوی پزشکان و متخصصانی از کشورهای آلمان، آمریکا، استرالیا، انگلیس، ایران، بلژیک، تانزانیا، پرتغال، دانمارک، سوئیس، فرانسه، هلند، هند ارائه شدند.

از ایران، وحیده ولی زاده، صدیقه ذاکری، اکرم ابویی مهریزی، نوید دین پرست جدید، از گروه تحقيقات مالاريا و ناقلين انستیتو پاستور ایران با ارائه پوستر:

Functional cross-reactive antibody responses to heterologous PvDBP-II variants: Implication for vivax malaria development

 

ترجمه: معصومه سوهانی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا