کنترل جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی مهمترین رسالت دانشگاه

 "سیدمحمد توکل کوثری" در ششمین آیین نکوداشت استاد نمونه و پیشکسوت استان یزد با اشاره به نقش مراکز آموزش عالی در راستای توسعه فرهنگی جامعه، اظهار کرد: دانشگاه امام جواد(ع) از جمله مراکز آموزشی غیر انتفاعی است که نقش مهمی در توسعه بیش از پیش علوم مختلف در استان یزد و کشور ایفا کرده است.

وی سطح آموزشی را میزان فقر و ثروت کشورها در دوره جدید دانست و بیان کرد: استان یزد به دلیل برخورداری از اساتید مجرب، نسبت جمعیت و رشته‌های دانشگاهی موجود به قطب آموزش عالی در کشور تبدیل شده است.

استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران با اشاره به ضرورت معرفی چهره‌های برجسته علمی به دانشجویان نسل جدید، گفت: در مقایسه با بخش های دیگر کشور، نظام آموزش عالی بیشترین خدمت علمی، آموزشی و فرهنگی را به کشور ارائه کرده‌اند.

توکل‌کوثری در ادامه نیز کمیت، کیفیت، برابری و عدالت و تناسب را چهار مولفه ضروری در مدیریت آموزش عالی دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از پنج میلیون دانشجو در مراکز آموزش عالی درحال تحصیل هستند.

وی ارائه رشته های کاربردی را از جمله ویژگی‌های مراکز آموزش عالی در کشور عنوان کرد و ادامه داد: شناخت نیازهای جامعه و تلاش برای برطرف کردن آنها مهمترین رسالت دانشگاهیان در مراکز آموزش عالی است.

عضو هیئت امنای دانشگاه امام جواد(ع) با اشاره به ضرورت تدوین برنامه های فرهنگی در راستای توسعه بیش از پیش کشور، تصریح کرد: آموزش عالی قدم بزرگی در جوابگویی به نیازهای فرهنگی جامعه برداشته است.

توکل‌کوثری تربیت نیروی انسانی متخصص در عرصه‌های مختلف را از دیگر ویژگی های مراکز آموزش عالی در کشور دانست و بیان کرد: بسیاری از دستاوردهای انقلابی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم نتیجه حمایت و توسعه آموزش عالی در کشور است.

به گزارش ایسنا ، این مقام مسئول بداخلاقی را یکی از آسیب‌های اجتماعی عصر امروز عنوان کرد و افزود: ترویج فرهنگ اخلاق مداری اجتماعی و هدایت جامعه به سمت توسعه فرهنگی، از جمله اقدامات جدی مراکز آموزش عالی در کشور است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا