آغاز سفر چهار ماهه دور دنیای هواپیمای خورشیدی بدون استفاده از قطره‌ای سوخت

به گزارش ایسنا، «آندره بورشبرگ» موسس شرکت سولار ایمپالس در زمان پرواز این هواپیمای تک سرنشین از فرودگاه اجرایی البطین، کنترل آن را برعهده داشت. بورشبرگ در طول توقف‌های این هواپیما جای خود را با «برتراند پیکارد» دیگر موسس سولار ایمپالس عوض خواهد کرد.

 

خلبانان سوئیسی، هدف خود از این پرواز را که چندین ماه طول خواهد کشید، ایجاد آگاهی در مورد جایگزینی فناوری کارآمد و پاک با فناوری‌های آلاینده قدیمی اعلام کرده‌اند.

 

انتظار می‌رود که سولار ایمپالس 2 پس از 100 ساعت پرواز به نخستین مقصد خود در مسقط عمان برسد. برخی بخش‌های این پرواز که بر روی اقیانوس‌های آرام و اطلس برنامه‌ریزی شده، به معنی پروازهای ممتد پنج الی شش روزه خواهد بود.

 

هواپیمای خورشیدی سبک سولار ایمپالس 2 که نمونه بزرگتر پیش‌ساخت تک‌سرنشین ابتدایی است، از فیبر کربن ساخته شده و از 17 هزار و 248 سلول خورشیدی روی بال برخوردار است که انرژی تجدیدپذیر را برای هواپیما تامین می‌کند.

 

سلول‌های خورشیدی چهار باتری پلیمر لیتیومی هواپیما را شارژ می‌کنند.

 

طول بال این هواپیمای خورشیدی 72 متر بوده که بزرگتر از بال‌های بوئینگ 747 است، اما وزن آن به اندازه یک خودروی 2300 کیلوگرمی است.

 

سولار ایمپالس 2 در ماه ژوئن پرواز افتتاحیه دو ساعته و 17 دقیقه‌ای خود را بر روی غرب سوئیس انجام داد.

 

این هواپیما بعد از عمان به سوی هند پرواز خواهد کرد و پس از توقف در آنجا، مسیر خود را به سوی چین و میانمار و سپس اقیانوس آرام و هاوایی ادامه خواهد داد. سولار ایمپالس 2 از آن‌جا به سوی فونیکس، آریزونا و فرودگاه جان اف کندی در نیویورک پرواز خواهد کرد. بسته به آب‌وهوای اقیانوس اطلس ممکن است توقفی نیز در موروکو صورت گرفته و در نهایت پرواز به مقصد ابوظبی پایان یابد.

 

انتظار می‌رود این سفر دور دنیا در ماه ژوئیه یا اوت پایان پذیرد.

 

بورشبرگ و پیکارد قصد دارند سیاستمداران، افراد مشهور و شهروندان را به مقابله با کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد دعوت کنند، که دسامبر 2015 در پاریس به توصیف پروتکل جدید کیوتو خواهد پرداخت. انتظار می‌رود همه کشورها اهدافی را برای یک توافقنامه جدید جهانی ارائه کنند که دولتمردان قصد دارند در جلسه اتخاذ کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا