آهسته، هوشیار ،ایمن،دقیق و پایدار رانندگی کنید

دکتر سعيد معيدفر در ادامه افزود: باتوجه به اینکه شورای فرهنگی و عمومی سال گذشته 7اردیبهشت را به عنوان روز ایمنی حمل و نقل اعلام کرده است اما هنوز در شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار است این مسئله مورد بحث قرار گیرد.

 وی خاطرنشان کرد: این روز مصادف با روزی است که سازمان ملل در سال 2011اعلام کرد که یک دهه در سطح جهان به عنوان دهه اقدام برای کاهش تصادفات و خسارات جاده ای است. همچنین کمیسیون ایمنی وزارت راه و شهرسازی امسال 4،11اردیبهشت را به عنوان هفته ایمنی تعریف کرده و قرار است در این هفته هر دستگاهی که متولی ایمنی راه هاست در زمینه فعالیت هایشان اموری را تعریف کنند .

معیدفر تاکید کرد: در 10 سال گذشته کشورهاي عضو سازمان ملل متحد تمام تلاش خود را براي کاهش تلفات جاده‌اي انجام داده اند و این فراخوان در سطح بین المللی و ملی می‌تواند همکاری نهادهای متولی و مردم را به عنوان کار اصلی برای کاهش خسارات جاده ای دانست.

مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی  همچنین افزود: بنابراین اگر بخواهیم در این زمینه اقدامات جدی انجام دهیم نیاز به همکاری و تبدیل شدن ایمنی به عنوان مسئله بنیادین داریم و ایمنی باید به خاص عمومی تبدیل شود.

عضو هيئت علمي دانشکده علوم اجتماعي دانشگاه تهران با اشاره به برگزاري مراسم سال گذشته در هفته جهاني ايمني راه‌ها گفت: از آموزش و پرورش خواسته‌ايم بيستم ارديبهشت بيانيه را در محيط مدارس سراسر کشور نصب کند و در مراسم صبحگاه نيز خوانده شود. همچنين دانش آموزان مدارس دفتر يادبودي تهيه کرده اند و دانش‌آموزان در اين دفتر يادبود حمايت خود از کمپين حمايت از ايمني بچه‌ها را تأييد و امضا کنند.

وی افزود: از دیگر کارهایی که در این چند سال انجام شده است در  بحث ایمن سازی حاشیه راه‌هاست.

امسال سازمان ملل شعار « ایست را در تعهد خود قرار دهید» را اعلام کرده است و  درایران تلاش شده که همزمان با همکاری بین المللی فعالیت هایی در این راستا انجام شود.همچنین تلاش شده درکنار فعالیتهایی که در حوزه های فنی صورت می‌گیرد،در حوزه آموزشی و فرهنگی هم بتوانیم تاثیر گذار باشیم و این فراخوان ها یکی از آن اقدامات است.

دکتر معیدفر تاکیدکرد:این مهم که در شعار سال گذشته سرلوحه کارمان قرار داشت «همه با هم برای سفری ایمن و خانواده ای شاد» همچنان نیز اهمیت دارد.

گفتنی است شعار سازمان ملل در سال 2016 « ایست را در تعهد خود قرار دهید» به معنای انجام 6اصل مهم آهسته راندن، هوشیار راندن ،ایمن راندن، با دقت رادن، استفاده نکردن از گوشی همراه و وسایل الکترنیکی، پایدار راندن است .

گزارش : فرگل غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا