دسترسی رایگان به تحقیقات خودروساز پیشگام در عرصه سلولهای سوختی

سیناپرس: در نمایشگاه امسال نوآوری های صنعت الکترونیک CES در لاس وگاس شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کردن هزاران ثبت اختراعی که تاکنون مهندسان و محققان این شرکت در زمینه فناوری سلول سوختی هیدروژنی انجام داده اند برای استفاده عموم رایگان خواهد بود.

بدین ترتیب این شرکت ژاپنی تا سال 2020 استفاده از 5600 اختراع ثبت شده در زمینه فناوری سلول سوختی هیدروژنی را آزاد اعلام خواهد کرد تا سایر شرکتهای خودروساز که برنامه هایی برای تولید این نوع خودروها دارند از تجربه محققان تویوتا در راستای بهبود تولیدات خود بهره بگیرند.

بر این اساس انبوهی از اطلاعات ارزشمند درباره نکات فنی سلولهای سوختی هیدروژنی و ایستگاههای سوخت گیری خودروهایی که مجهز به این فناوری هستند در اختیار سایر شرکتهای خودروساز قرار خواهد گرفت.

تویوتا امیدوار است این اقدام کم سابقه عامل تحریک کننده در صنایع خودروسازی کشورهای مختلف جهان جهت تولید و نوآوری در فناوری های مرتبط با سلولهای سوختی باشد.

نسل اول خودروهای سلول سوخت هیدروژنی بین سالهای 2015 تا 2020 روانه بازارهای جهانی می شود و این درحالی است که کارشناسان بر لزوم هماهنگی میان شرکتهای خودروساز، مراکز علمی و دولتها جهت موفقیت این پروژه تأکید می کنند.

این تصمیم خبرساز درحالی از سوی مقامات ارشد تویوتا اعلام شده که پیش از این الون ماسک، مدیرعامل متمول شرکت تسلا موتورز آمریکا – که شرکتش به طراحی و تولید خودروهای تمام برقی در جهان شهرت دارد – از تصمیمی مشابه در زمینه فناوری خودروهای برقی خبر داده بود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا