همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با شرکت ملی حفاری ایران

به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حیدر بهمنی در سمینار بررسی افق های صنعت حفاری به مناسبت هفته حفاری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: شرکت ملی حفاری راه خود را که ارتباط با دانشگاه های مختلف کشور است پیدا کرده و درحال حاضر با دانشگاه صنعتی امیرکبیر قرارداد و تفاهم نامه های مختلفی داریم.

وی به وجود سه هزار حلقه چاه نفت و گاز در کشور اشاره کرد و بیان داشت: ایران قبل از انقلاب در حوزه مهندسی و کنترل فوران چاه نفت و گاز هیچ نوع علمی نداشت و 100 درصد انجام این مراحل در اختیار خارجی ها بود اما بعد از انقلاب اسلامی با استفاده از توان دانشمندان داخلی توانسته ایم صنعت حفاری را در ایران بومی کنیم.

بهمنی از برنامه شرکت ملی حفاری ایران به منظور استفاده بیشتر از نیروی انسانی دانشگاه ها خبر داد و گفت: مولد ما دانش است و دانش از دانشگاه های کشور تولید خواهد شد از همین رو در مجموعه خود از توان و ظرفیت علمی و پژوهشی هزار نخبه دانشگاهی استفاده کرده ایم.

وی پیشنهاد کرد در وزارت نفت، معاونت حفاری ایجاد شود تا عملیات حفاری در کشور و با استفاده از توان و ظرفیت مهندسین داخلی صورت گیرد.

دومین هفته تخصصی مهندسی حفاری از 16 اسفندماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف آشنایی دانشجویان با حوزه حفاری آغاز شده و برنامه های آن تا 20 اسفندماه ادامه دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا