روباتی که به کودکان برنامه نویسی یاد می دهد

اگر می خواهید تمام توجه کودکان را به خود جلب کنید باید برای انجام این کار از راه های سرگرم کننده استفاده کنید. در همین راستا نیز عده ای از روبات سازان موسسه ویس هاروارد به طراحی روبات 6 ضلعی روت (Root) دست زده اند که می تواند به کودکان آموزش کد نویسی بدهد.

از آنجایی که این روبات می تواند نشان دهد که کدام یک از کدگذاری ها به صورت همزمان به انجام کدام حرکت منجر می شود می تواند کودکان را برای یادگیری حرفه ای کدنویسی ترغیب کند

کودکان می توانند روبات یاد شده را با استفاده از آیکون های حرکتی موجود در نرم افزار همراه آن به نام Square کنترل کنند. آنها می توانند به راحتی الگوهای حرکت این روبات را بر روی نرم افزار ترسیم کنند بنابراین کودکان بسیار کم سن و سال نیز می توانند استفاده از این روبات خط هایی را ترسیم کرده و سپس پاک کنند. علاوه بر این کودکان بزرگ تر می توانند با رابط کاربری متنی با این دستگاه ارتباط برقرار کرده و امکانات پیشرفته تری را در اختیار بگیرند.

از آنجایی که این روبات می تواند نشان دهد که کدام یک از کدگذاری ها به صورت همزمان به انجام کدام حرکت منجر می شود می تواند کودکان را برای یادگیری حرفه ای کدنویسی ترغیب کند. زیوتان دوبرووسکی به عنوان محقق برتر روباتیک موسسه ویس در این باره بیان کرد که: «ما هم اکنون در یک دنیای دیجیتالی زندگی می کنیم اما مدرسه ها کدنویسی را آموزش نمی دهند. آمریکا نیاز دارد که برنامه نویسانش به صورت رقابتی عمل کنند.71 درصد از مشاغل جدید در STEM در حول محور کد نویسی می گردند. اگر بتوانیم این مشکل را حل کنیم، قدم بزرگی در جهت پیشرفت کشورمان برداشته ایم.»

شایان ذکر است که این تیم هم اکنون به دنبال شرکایی است تا بتواند از طریق آنها روبات یاد شده را به مدارس و سیستم آموزشی وارد سازد.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا