ساخت قمقمه مجهز به فیلتر تصفیه‌کننده در کشور

غلامرضا خوشکام در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه قمقمه همراه جهت تصفیه آب از بو، رنگ و آلودگی طراحی و ساخته شده است، گفت: این قمقمه دارای فیلتر قابل تعویض می‌باشد که بدون نیاز به فشار آب شهری، لوله‌کشی، بست و شلنگ قابل استفاده بوده و بعد از یک دقیقه یک لیتر آب را تصفیه کرده و املاح معلق، کلر، خزه، رنگ، بو، زنگ و املاح آهکی آب را حذف و آب را قابل شرب می‌کند.

وی افزود:‌ فناوری تصفیه آب قمقمه بر پایه استفاده از کربن فعال و مواد شیمیایی دیگر و جداسازی فیزیکی آلاینده است.

خوشکام با بیان اینکه این دستگاه تصفیه‌کننده، آب ناسالم را به آب آشامیدنی سالم تبدیل می‌کند اضافه کرد: این دستگاه در مکان‌های مختلف اعم از کارگاه، سفر، گردش، کوه، جنگل، دریا و غیره قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه این قمقمه دارای پوشش مخصوصی است که تا دمای منفی 9 درجه سانتیگراد آب داخل آن یخ نمی‌زند و تا 24 ساعت حرارت آب را ثابت نگه می‌دارد، گفت: حمل آسان، قابلیت استفاده برای عموم، امکان تصفیه آب شرب در هر مکان از دیگر مزیت‌های این اختراع است.

به گفته خوشکام، زمانی که آب داخل قمقمه ریخته می‌شود، با هر مکشی از طریق نی، آب داخل قمقمه تصفیه و توسط فرد میل می‌شود.

مخترع قمقمه دارای فیلتر تصفیه‌ کننده آب که به عنوان یکی از طرح های برتر در فستیوال بازار دارایی فکری نمایشگاه علم تا عمل به نمایش درآمده است با بیان اینکه این طرح در دستور کار تجاری‌سازی قرار دارد، گفت: هزینه یک قمقمه حدود 35 هزار تومان درمی‌آید.

قمقمه دارای فیلتر تصفیه کننده آب
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا