حضور 750 استاد و دانشجو درنخستین کنگره آسیایی فناوری نانو در ایران

 دکتر سعید سرکاردرگفت وگو با ایرنا با بیان اینکه این کنگره که با عنوان 'نانو تکنولوژی برای جامعه' برگزار می شود، گفت: این کنگره نخستین گردهمایی متخصصان فناوری نانو کشورهای عضو مجمع آسیایی فناوری نانو (ANF) است.

وی بیان کرد:مجمع آسیایی فناوری نانو (Asian Nano Forum) متشکل از 15 عضو ازجمله ایران است، این مجمع درنظر دارد با هدف تقویت ارتباطات منطقه ای، تبادل اطلاعات علمی و ایجاد تعامل بین محققان کشورهای عضو، کنگره آسیایی فناوری نانو را هردو سال در یکی از کشورهای عضو برگزار کند.
سرکار اظهارکرد:دراین کنگره درچهاربخش تخصصی آب و محیط زیست، ایمنی و استاندارد، انرژی -سلامت و بهداشت تبادل نظر خواهد شد.وی گفت:دراین کنگره از بین هزارو 700 مقاله ارسالی، هزار مقاله بعد از داوری پذیرفته شده و در مدت زمان برگزاری این کنگره به صورت پوستر و سخنرانی ارایه خواهد شد.
سرکار یادآورشد:در طول برگزاری این کنگره چهار روزه، جلسات وکارگاه های آموزشی برگزارخواهد شد.وی با اشاره به اینکه اکنون ایران در فناوری نانو عنوان هفتم جهان را در اختیار دارد، گفت: امیدواریم این کنگره در ارتقاء علمی متخصصان کشور موثر باشد. نخستین کنگره آسیایی فناوری نانو از 17 تا 20 اسفند ماه درمرکزهمایش های بین المللی خلیج فارس درکیش بررگزارمی شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا