رشد نوزادان نژاد ویژه ای از قورباغه در زیر شن و ماسه

دانشمندان در طی صده گذشته به ثبت قورباغه های گرمسیری شبه قاره هند پرداخته اند. با این حال این محققان در طی این دهه تنها موفق به شناسایی قورباغه های بزرگسال شدند اما به تازگی گروهی از زیست شناسان موفق به شناسایی بچه قورباغه هایی شدند که در زیر زمین و در درون بدن قورباغه ها قرار دارند.

گونه Micrixalus herrei یکی از چند دسته قورباغه های گرمسیری هند محسوب می شود که سرعت حرکت بالایی نیز دارد. این گونه از قورباغه ها به قورباغه های رقصنده نیز شهرت دارند زیرا به منظور جلب توجه جنس مخالف خود پاها و بازوهای خود را به حالتی موزون تکان می دهند. این دسته از موجودات سال ها توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده اند با این حال چرخه حیات آنها تا به امروز بسیار پر رمز و راز بوده است. هیچ کس تا به امروز نتوانسته بود یکی از بچه های آنها را مشاهده کند.

با این حال گروهی جدید از زیست شناسان به تازگی به این نتیجه رسیده اند که بر خلاف تصورشان این نوزاد ها در درون آب زندگی نمی کنند بلکه محل اصلی زندگی آنها در زیر زمین است. گروهی از دانشمندان از دانشگاه دهلی دریافتند که این نوزاد ها در شن و ماسه های زمین نقب میزنند و تا بزرگسالی در آنجا زندگی می کنند و به جذب مواد آلی موجود در انجا می پردازند.

بدن عضلانی و قوی این نوزادان به نحوی برای نقب زنی و زندگی در میان شن و ماسه ها سازگار شده است. بدن آنها حتی دنده نیز دارد که وجود آن برای قورباغه ها بسیار نادر است. دنده های یاد شده عضلات موجود را تقویت کرده و از اندام های داخلی آن در برابر فشار های شن و ماسه محافظت می کنند. آنها در این مرحله از زندگی به دلیل بودن در زیر زمین نیازی به چشم ندارند پس بنابر این چشم های آنها دیر از سایر گونه های قورباغه ها شکل می گیرد.