آیین نامه سامان دهی ابلاغ پیامک های انبوه در مراحل تایید نهایی

به گزارش ایرنا کلیات سیاست های ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه های ارتباطی در بیست و یکمین جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور به تصویب رسید.

محمد حسن انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت : این آیین نامه قرار است با تایید نهایی مسوولان کشور به ابلاغ نهایی برسد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی درمورد بندهای این آیین نامه در خصوص پیامک های خدمات ارزش افزوده گفت: ارسال چنین پیامک هایی باید با تمایل کامل مخاطب صورت گیرد نه اینکه به مخاطب تحمیل شود.

انتظاری همچنین درباره پیامک های انبوه تبلیغاتی خاطرنشان کرد: براساس آیین نامه باید فرستنده پیام و علت فرستادن پیام های انبوه مشخص و شفاف باشد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: این آیین نامه براساس مشکلات مطرح شده ارسال و دریافت این پیامک ها اعم از محتوای آنها، نامشخص بودن مرجع ارسال و نقش اپراتورها در ارسال و دریافت پیامک ها، به تصویب رسیده است.

وی افزود: براساس این آیین نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شده است تا کارگروهی برای نظارت بر ارسال و تبادل پیامک های انبوه تبلیغاتی و پیامک های ارزش افزوده با حضور نمایندگانی از مرکز ملی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سازمان تبلیغات اسلامی، دادستان کل کشور، ستاد کل نیروهای مسلح، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تشکیل دهد.

خدمات پیامک انبوه خدماتی است که از طریق شبکه های ارتباطی بدون درخواست قبلی کاربران و پرداخت هزینه توسط آنان، دریافت شده و جنبه تبلیغی و یا اطلاع رسانی دارد. همچنین خدمات ارزش افزوده پیامکی خدماتی است که کاربران به درخواست خود آن را انتخاب کرده و باید برای دریافت آن مبلغی را پرداخت کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا