ربیعی: باید در تعریف توسعه تجدیدنظر شود

علی ربیعی روز پنجشنبه در مراسم کاشت درخت در باغ هنر پردیسان، ناامنی روانی را مهمترین دلیل اعتیاد عنوان و تاکید کرد: جامعه ای که دردش دوا نشود، به اعتیاد می رسد.
وی تاکید کرد: داشتن محیط زیست، سالم جامعه ای سالم و افرادی با نشاط خواهد داشت؛ چند سالی است که محیط زیست از الگوی توسعه دور افتاده بود که دولت یازدهم به این مساله یعنی داشتن توسعه در کنار حفظ محیط زیست توجه ویژه ای دارد.
وزیر تعاون تصریح کرد که باید در تعریف توسعه تجدیدنظر کنیم تا شاهد وجود اشتغال در کنار محیط زیست سالم باشیم.
ربیعی با بیان اینکه برای داشتن زندگی سالم، به محیط ، زمین و جامعه سالم نیاز داریم، افزود: امروز سه بخش شامل زمین آسیب دیده، بچه های کار که کودکی را تجربه نکردند و معتادانی که بهبود یافته اند در اینجا حضور دارند؛ این به آن معناست که می توانیم در کنار هم جامعه ای سالم داشته باشیم.
وی تاکید کرد: در وزارت کار و مجموعه سازمان بهزیستی سعی کردیم سیاست های دوستدار کودکان کار را اتخاذ کنیم چون این کودکان باید هم کار کنند و هم کودکی را تجربه کنند؛ اینها امروز در سازمان محیط زیست جمع شده اند که بگویند ما نیز کار می کنیم و درخت می کاریم.
ربیعی اظهار کرد: این کودکان باید در محیطی امن پرورش یابند تا بتوانند مانند این درختان که امروز می کارند، در آینده سایه گستر یک زندگی سالم و با نشاط باشند.
وی تاکید کرد: همه ما در مقابل این کودکان مسئولیم؛ من بسیار رنج می برم زمانی که می بینم فردی درصدد سلب مسئولیت از خود است و می گوید که مثلا این موضوع به من ارتباطی ندارد.
وزیر، تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دیدن برخی مسایل در جامعه موجب رنجش است؛ به عنوان نمونه فردی که از شیشه خودرو آشغال در خیابان پرت می کند به این فکر نمی کند که برای نشاط به فضایی تمیز و محیط زیستی سالم نیاز دارد؛ باید تلاش کنیم تا محیط زیستی سالم داشته باشیم چون موجب آرامش روان انسان می شود.
وی افزود: ما باید سیاست ها، برنامه ها و جامعه ای مسئولانه داشته باشیم و همه احساس مسئولیت کنیم؛ به عنوان یک عضو کوچک کابینه دولت می گویم شما هنرمندان می توانید در این زمینه کمک کنید و تاثیرگذار باشید.
ربیعی ادامه داد: در آستانه نوروز باید با کمک هم تلاش کنیم تا زمستان محیط زیست برود و بهار محیط زیست احیا شود و دست به دست هم مشکلات را برطرف کنیم.
به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه دولت یازدهم دولت فروتنی است، افزود: همه باید کمک کنیم تا جلوی سرمازدگی محیط زیست و جامعه را بگیریم تا شاهد نشاط و رونق اقتصادی در آن باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا