تاثیر مثبت بادام زمینی بر از دست دادن وزن

بر اساس تحقیقات محققان، سه تا چهار نوبت مصرف بادام زمینی یا کره آن در طی یک هفته می تواند منجر به افزایش سلامت کلی شده و حتی به از دست رفتن وزن و لاغری نیز کمک کند.

شاخص توده بدنی دانش آموزانی که میان وعده های شامل بادام زمینی را منظم تر از سایرین دریافت می کردند در مقایسه با گروهی که کمتر به مصرف ان دست زده بودند، در طی دوره 12 هفته ای این تحقیق کاهش پیدا کرده بود.

بر اساس این پژوهش، نوجوانان در آستانه ابتلا به چاقی موفق شدند با مصرف میان وعده های بادام زمینی مقداری از وزن خود را کاهش دهند. کریگ جانستون (Craig Johnston) از دانشگاه هیوستون آمریکا در این باره این گونه بیان کرده است: «یکی از اصلی ترین مشکلات سلامتی که امروزه با آن مواجه هستیم چاقی است. ما همواره تصور می کنیم که این امر قابل پیش گیری است اما تا به امروز هیچ چیز نتوانسته این امر را در مقیاسی بزرگ کنترل کند.» این تحقیق تایید کرد که خوردن میان وعده در بین نوجوانان بسیار شایع است و روی آوردن به مصرف میان وعده های ناسالم می تواند به عنوان یک عامل محرک اصلی در چاقی و ایجاد اضافه وزن در این افراد شود.

در طی دوره 12 هفته ای این مطالعه شرکت کنندگان از سوی محققان دعوت به استفاده از یک برنامه غذایی و فعالیت فیزیکی خاص شدند. حدود نیمی از شرکت کنندگان در رژیم غذایی هفتگی خود چهار الی پنج بار به مصرف میان وعده های حاوی بادام زمینی دعوت شده بودند این در حالی بود که در رژیم غذایی نیمی دیگر تنها یک بار مصرف بادام زمینی در طول هفته گنجانده شده بود. دلیل انتخاب بادام زمینی هم این بود که این دانه ها میان وعده هایی مغذی هستند که از احساس سیری بیش از حد جلوگیری می کنند.

در پایان نتایج این تحقیق نشان داد که شاخص توده بدنی دانش آموزانی که میان وعده های شامل بادام زمینی را منظم تر از سایرین دریافت می کردند در مقایسه با گروهی که کمتر به مصرف ان دست زده بودند، در طی دوره 12 هفته ای این تحقیق کاهش پیدا کرده بود.

متخصصان پیشنهاد می کنند که والدین و مسئولان مدارس می توانند با گنجاندن میان وعده های دارای بادام زمینی به نوجوانان خود از بروز چاقی در آنها جلوگیری کنند. علاوه بر این محققان اضافه کردند که هیچ یک از این دانش آموزان مبتلا به حساسیت به بادام زمینی نشد.

 

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا