تعامل بین جامعه و دانشگاه از اصول اساسی پیشرفت است

دکتر محمود نیلی احمدآبادی در سومین جشنواره تجلیل از خیرین و واقفین دانشگاه تهران با اعلام این مطلب گفت:‌ برگزاری این مراسم به یاد ما می آورد که بزرگانی هستند که به یاد دانشگاه تهران بوده و علم و دانش را ارج می نهند و هر چه که دارند در جهت پیشرفت کشور هزینه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تعامل بین جامعه و دانشگاه از اصول اساسی پیشرفت است افزود: یکی از وجوه این تعامل خیرین و واقفین هستند. کشور دچار مشکلات متعدد و ناهنجاری هایی از قبیل فقر است. ما علاقه‌مندیم که کشور با توجه به استعدادهای فراوانی که دارد به جایگاهی شایسته آن است برسد.

وی افزود: اگر نیت خیرین و واقفین که توسعه کشور است را محور قرار دهیم موثرترین مکان برای تحقق این نیت سرمایه‌گذاری در حوزه علم و دانش است. دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی پذیرای نخبه ترین جوانان کشور بوده و اتفاقات اجتماعی، فرهنگی ، سیاسی ، علمی در این دانشگاه در کل کشور بیشترین تاثیر را دارد.

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه این دانشگاه قصد دارد تعاملات بین‌المللی خود را توسعه دهد افزود: دانشگاه تهران قصد دارد یک دانشگاه کارآفرین باشد و مسئولیت اجتماعی را سرلوحه خود قرار دهد اما برای تحقق این اهداف در کنار آموزش و پژوهش باید سرمایه‌گذاری های دیگری نیز انجام دهد.

نیلی با اشاره به توسعه پارک علم و فناوری در دانشگاه تهران گفت: یکی اهداف دانشگاه تهران توسعه علم و فناوری است. پارک علم و فناوری جایی است که دانش در آن به ثروت تبدیل می‌شود ما تولید دانش در تراز جهانی آموخته ایم اما در تبدیل آن به ثروت دچار مشکل هستیم.

وی از اختصاص 450 هزار مترمربع به پارک علم و فناوری در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: در اطراف پردیس مرکزی دانشگاه حدود 450 هزار مترمربع از طرح توسعه دانشگاه تهران به پارک علم و فناوری اختصاص داده می‌شود و مطمئنیم با این کار به شهر تهران یک هویت دانش بنیان بخشیده می‌شود.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به بنیاد این دانشگاه گفت: افرادی که در بنیاد خیرین دانشگاه تهران زحمت می کشند نیت خیرین را به نحو احسن سامان می‌دهند. دانشگاه تهران خود را متعهد می‌داند که طبق نیت خیرین گام بردارد.

وی در ادامه اظهار کرد: تعداد دانشجویان شهریه پرداز در دانشگاه های دولتی افزایش یافته است و امیدواریم هرگز یک دانشجو به دلیل نداشتن منابع مالی از ادامه تحصیل باز نماند.

رئیس دانشگاه تهران در پایان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت:‌ مردم کشور ما با همه وجود در همه صحنه ها حضور دارند و مشارکت آن‌ها در انتخابات اخیر مثال بارز این امر است و انتخابات اخیر بار دیگر به مردم دنیا نشان داد که کشور ایران دارای مردم فرهیخته ای است.

به گزارش ایسنا، نیلی ادامه داد: کشور ایران دارای پیشرفت های بسیاری در حوزه علم و دانش بوده و جزو سرآمدترین کشورهای جهان است اما علم و دانش باید در زندگی مردم موثر باشد. همه به یقین رسیده ایم که راه حل مشکلات به کارگیری علم و دانش است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا