قدیمی ترین بازخورد مشتری در عراق

امروزه کسب و کارها در سراسر جهان از شیوه های مختلفی نظیر ایمیل، تماس تلفنی و سایر شیوه های ارتباطی برای دریافت بازخورد از مشتری و بهر مندی از نظرات آنها استفاده می کنند. اما یک لوح گلی متعلق به تمدن بین النهرین را می توان قدیمی ترین نمونه از بازخورد مشتری در دنیای تجارت دانست.

این پیغام از طرف یک مشتری به نام «نانی» به یک بازرگان به نام «آ- نصیر» در بین النهرین باستان ارسال شده است. این مشتری از کیفیت بد شمش های مسی که از این فروشنده خریده است گلایه داشته و از او می خواهد تا پولش را به سرعت بازپس دهد.

مس یکی از رایج ترین موادی بوده که در کشورهای حاشیه خلیج فارسی در این دوره باستانی مورد خرید و فروش واقع می شده است. همچنین در تمدن دیلمون در نواحی شرقی شبه جزیره عربستان، صنعت مس فعالیت چشمگیری داشته است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا