تشخیص سرطان به کمک کاوشگر سازمان فضایی اروپا

وی در مورد ساخت بطلمیوس (Ptolemy) که یکی از این فناوری‌های موجود در کاوشگر روزتا است نیز توضیح داد.بطلمیوس یک دستگاه تحلیلگر گاز بوده که برای شناسایی نمونه‌های گازی روی ستاره دنباله دار طراحی شده است.

آژانس فضایی اروپا، برای تشخیص باکتری‌هایی که معمولا منشاء آسیب‌های شکمی و عفونت‌های منتج به سرطان هستند، ساخت این دستگاه را آغاز کرد.بطلمیوس که بر روی فرودگر فیلائه سفینه روزتا نصب شد، برای تشخیص بیماری سل در مناطق جنوبی آفریقا نیز مورد استفاده قرار گرفت.

اگرچه طول عمر فیلائه در ستاره دنباله دار محدود بود، اما فناوری بطلمیوس می‌تواند به برنامه‌های کاربردی بر روی زمین منجر شود. به گفته مورگان، این فناوری می‌تواند ابزارهایی را برای کنترل ماهواره‌ها، نظارت بر کیفیت هوا در زیردریایی‌ها و همچنین یافتن و ردیابی ساس‌ها فراهم کند.

از این فناوری می‌توان برای غربالگری برخی از انواع سرطان مانند سرطان پروستات و همچنین یافتن باکتری‌هایی که سبب بروز مشکلات معده می‌شود استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، مورگان هنوز در حال توسعه پلت فرم شکار ساس به عنوان بخشی از یک طرح فعالیت‌های تجاری سازمان فضایی اروپا است. شرکت او در نظر دارد تا آشکارسازهای خود را برای پیدا کردن و کشتن ساس‌ها به هتل‌ها به فروش برساند. اگر این فناوری روانه بازار شود، می توان از آن برای ریشه کن کردن ساس‌ها استفاده کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا