اختصاص یک درصد بودجه وزارت بهداشت به پژوهش

دکتر آخوندزاده با اعلام این مطلب تصریح کرد: عمده بودجه وزارت بهداشت، ماموریت خاص دارد و نمی توانید در جای دیگری خرج کنید. بودجه CVR فقط پنج میلیارد تومان است و با توجه به تعداد دانشگاه ها نمی توان رقم قابل توجهی را به یک دانشگاه داد اما براساس عملکرد برتر به دانشگاهها تخصیص داده می شود.

بیش از 650 مرکز تحقیقات علوم پزشکی با شاخص های ملی ارزشیابی می شوند

دکتر اصغر عبادی فر، رئیس مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات وزارت بهداشت در ادامه این همایش سراسری، ضمن معرفی کارگروههای فعال شده در این گردهمایی و وظایف تعیین شده هر یک ، گفت: چگونگی ادامه ارزشیابی های دانشگاهها با توجه به نظر جمع معاونان پژوهشی دانشگاههای علوم پزشکی، موضوع فعالیت یکی از کارگروه هاست چرا که هم اکنون بیش از 650 مرکز تحقیقات علوم پزشکی کشور، با شاخص های ملی ارزشیابی می شوند.

وی ، بحث های " بازنگری آئین نامه ها و تغییر راهبردها " و " ارتقای کیفی مجلات و منابع اطلاعاتی " را نیز از دیگر موضوعات مورد تبادل نظر در کارگروههای همایش معاونان پژوهشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور ، عنوان کرد و از شرکت کنندگان خواست تا پس از چند ساعت کار گروهی و تبادل نظر ، در نهایت ، جمع بندی نظرها و تکمیل آنها را انجام دهند.

منابع جدید به مجموعه مجلات و بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت اضافه می شود

دکتر پیام کبیری، رییس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات وانتشارات علمی وزارت بهداشت هم به میزان استفاده از منابع الکترونیکی و مجلات و بانکهای اطلاعاتی توسط دانشگاههای علوم پزشکی کشور پرداخت و گفت که تا دو هفته آینده، منابع جدیدی به صورت آزمایشی به مجموعه مجلات و بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت اضافه می شود و با بررسی میزان استفاده و چگونگی استفاده از آنها ، دسترسی برای تمامی دانشگاههای علوم پزشکی فراهم می شود.

وی درباره سامانه علم سنجی اعضای هیات علمی در وزارت بهداشت نیز توضیح داد و از معاونان پژوهشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور خواست تا اطلاعات درخواستی در این سامانه را تکمیل کنند.

وی همچنین به برگزاری اولین همایش مرجعیت علمی که در ششم اسفندماه برگزار می شود ، اشاره کرده و از معاونان دانشگاههای علوم پزشکی خواست تا حضوری فعال در این همایش داشته باشند.

به گزارش ایسنا، همایش معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاههای علوم پزشکی کشور به مدت دو روز با حضور وزیر بهداشت، معاون تحقیقات و فناوری وزیر و مدیران این حوزه در سالن های مختلف دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا